RAJDY - NOWE INFORMACJE
Nawigacja
Barbórka dla Kuzaja
Rajd Cieszyńskiej Barbórki - Trzy Subaru w Cieszynie
Rajd Australii - Solberg wicemistrzem świata!
Rajd Katalonii - Wygrana Martina
38 Rajd Żubrów - Emocje i dobra zabawa
Rajd KORSYKI - Solberg nie obronił tytułu
„Warszawski” dla Sołowowa
Zwycięstwo Subaru w Rajdzie Sardynii !
Rajd Wielkiej Brytanii - Wspaniały finisz Solberga!
Pech przełamany - Solberg zwycięża w Japonii !
Rajd Niemiec - Solberg bez punktów
Rajd Finlandii - Pech Solberg'a i Hirvonen'a
5 Rajd Nikon - Rajd pełen niespodzianek
Rajd Argentyny - Wielka niespodzianka !
Rajd Kormoran - szutry znowu dla Hołka !
Rajd Turcji: Solberg na trzecim miejscu
Rajd Akropolu: Bezkonkurencyjny Solberg
Rajd Polski: Maxi kontra Impreza
32 Rajd Elmot - Kuzaj najszybszy !
Rajd Nowej Zelandii: Nowa Zelandia dla Solberga !
Rajd Meksyku: Wspaniały pościg Solberga !
Rajd Szwecji: Dobry wynik Subaru w Szwecji
Rajd Monte Carlo
Rajd Barbórka - fotorelacja
RAJD KATALONII - Wspaniały finisz !
Rajd Warszawski - zwycięstwo Kuzaja !
Rajd Koryski - szczęście Solberg'a !
Rajd San Remo 2003
Relacja z Kryterium Asów 2003
Rajd Śląski - Czopik mistrzem, pech Kuzaja
Rajd Australii - Zwycięstwo w pięknym stylu !
Rajd Rzeszowski - zwycięstwo Tomasza Czopika
Tommi Mäkinen odchodzi z 555 Subaru World Rally Team
Rajd Finlandii - Petter Solberg na podium !
Rajd Niemiec
Rajd Kormoran
Rajd Cypru
Rajd Akropol
60. Rajd Polski
Rajd Argentyny 2003
31. Rajd Elmot
Rajd Nowej Zelandii 2003
Rajd Turcji 2003
Rajd Szwecji 2003
Rajd Monte Carlo 2003 - fotorelacja
Po rajdzie Barbórki (Thanatos)
Rajd Żubrów
Po rajdzie Wielkiej Brytanii - wypowiedzi Solberga i Mäkinena (Thanatos)
Subaru pozostaje sceptyczne (Thanatos)
Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 2002
Mistrzostwo Świata
49. Rajd Wisły
27. Rajd Kormoran
58. Rajd Polski
24. Rajd Krakowski
29 Rajd Elmot
Rajd Kormoran
Po Rajdzie Krakowskim
Po 57-tym Rajdzie Polski

Przeczytaj...Barbórka dla Kuzaja
Kraków, 08.12.2004

Leszek Kuzaj i Maciej Szczepaniak zostali zwycięzcami 42 Rajdu Warszawskiej Barbórki. Dla kierowcy zespołu Subaru Poland Rally Team był to pierwszy triumf w tych niezwykle prestiżowych zawodach. „Kuziemu” nie udało się jednak wygrać Kryterium Asów na ulicy Karowej — tam najlepszy okazał się Włoch Paolo Andreucci.

Przeczytaj...Trzy Subaru w Cieszynie
Kraków, 02.12.2004

W Rajdzie Barbórki Cieszyńskiej pojawiły się aż trzy samochody Subaru Impreza grupy N. Wystartowali w nich Maciej Oleksowicz, Michał Kościuszko i Damian Gielata. Ten ostatni kierowca powrócił na rajdowe trasy po prawie trzyletniej przerwie.

Przeczytaj...Rajd Australii - Solberg wicemistrzem świata!
Kraków, 17.11.2004

Petter Solberg został rajdowym wicemistrzem świata! Choć kierowca Subaru World Rally Team nie ukończył Rajdu Australii, to z powodu pecha głównego rywala - Markko Märtina - zdołał utrzymać drugą pozycję w klasyfikacji generalnej WRC. Subaru odniosło podwójny sukces w PC WRC - rywalizację w grupie N wygrał Niall McShea, a drugie miejsce zajął Toshi Arai (obaj w Subaru Imprezach WRX STi).

Przeczytaj...Rajd Katalonii - Wygrana Martina
Kraków, 04.11.2004

Markko Martin w Fordzie Focusie WRC został zwycięzcą Rajdu Katalonii. Na drugim miejscu ze stratą 23,2 sekundy zawody ukończył Marcus Grönholm w Peugeocie 307 WRC. Petter Solberg w Subaru Impreza WRC dojechał do mety na piątym miejscu. Mikko Hirvonen zdobył dla Subaru World Rally Team kolejne cenne punkty.

Przeczytaj...38 Rajd Żubrów - Emocje i dobra zabawa
Kraków, 28.10.2004

Ponad 30 lat temu najsłynniejszy polski kierowca rajdowy - Sobiesław Zasada wpadł na pomysł, aby raz do roku zorganizować zawody dla działaczy i byłych mistrzów kierownicy. W rolę sędziów i organizatorów imprezy od lat wcielają się kierowcy i piloci czynnie uprawiający sporty motorowe. Idea Rajdu Żubrów - bo tak go nazwano – nie zmieniła się od prawie trzech dekad. Z upływem czasu zawody zyskały jednak niezwykły rozmach i prestiż, a do grona uczestników dołączyli kierowcy-amatorzy.

Przeczytaj...Rajd KORSYKI - Solberg nie obronił tytułu
Kraków, 18.10.2004

Petterowi Solbergowi nie udało się wygrać Rajdu Korsyki, a tym samym przedłużyć szansy na obronę mistrzowskiego tytułu. Norweg zajął piąte miejsce. Zawody wygrał Markko Märtin (Ford Focus WRC), który wyprzedził Sebastiana Löeba (Citroën Xsara WRC). Francuz zapewnił sobie tym samym tytuł rajdowego Mistrza Świata sezonu 2004.
W klasyfikacji producentów zwyciężyła ekipa Citroëna. Subaru ma jeszcze szansę na tytuł wicemistrzowski.

Przeczytaj...„Warszawski” dla Sołowowa
Kraków, 15.10.2004

Michał Sołowow (Mitsubishi Lancer Evo VII) wygrał Rajd Warszawski - ostatnią eliminację RSMP. Kielczanin wyprzedził na mecie Michała Bębenka oraz Leszka Kuzaja (Subaru Impreza WRX STi).

Przeczytaj...Zwycięstwo Subaru w Rajdzie Sardynii !
Kraków, 05.10.2004

Petter Solberg wygrał rozegrany na Sardynii - Rajd Włoch. Aktualny mistrz świata o prawie dwie minuty wyprzedził Sebastiana Löeba (Citroën Xsara WRC) oraz drugiego kierowcę Citroëna - Carlosa Sainza.

Przeczytaj...Rajd Wielkiej Brytanii - Wspaniały finisz Solberga!
Kraków, 20.09.2004

Petter Solberg został bohaterem tegorocznego Rajdu Walii. Kierowca Subaru World Rally Team zapewnił sobie zwycięstwo na jeden odcinek przed końcem zawodów. Wspaniały finisz pozwolił Norwegowi na pokonanie Sebastiana Loeba (Citroen Xsara WRC), który był liderem od pierwszego odcinka specjalnego.

Przeczytaj...Pech przełamany - Solberg zwycięża w Japonii !
Kraków, 07.09.2004

Jestem ogromnie szczęśliwy. Wreszcie mamy kolejne zwycięstwo. Cieszę się, że nasz zespół pokonał konkurentów właśnie w Japonii. Na pewno się nie poddamy i będziemy walczyć o obronę tytułu - powiedział na mecie uradowany Petter Solberg. Zespół Subaru World Rally Team wręcz eksplodował radością. Nic dziwnego. Subaru wygrało zawody w swoim rodzinnym kraju i to na dodatek w chwili, kiedy debiutowały one w cyklu WRC. Z kolei Solberg przełamał pecha i po trzech nieukończonych rajdach wreszcie był na mecie ze zwycięskim pucharem w rękach.

Przeczytaj...Rajd Niemiec - Solberg bez punktów
Kraków, 24.08.2004

Sebastian Loeb (Citroen Xsara WRC) po raz trzeci z rzędu triumfował w Rajdzie Niemiec. Francuz wyprzedził o 29,1 sek. Francoisa Duvala (Ford Focus WRC), oraz kolegę z zespołu Carlosa Sainza. Zawodów nie ukończył Petter Solberg (Subaru Impreza WRC). Drugi kierowca Subaru World Rally Team - Mikko Hirvoven zajął ósme miejsce w klasyfikacji generalnej.

Przeczytaj...Rajd Finlandii - Pech Solberg'a i Hirvonen'a
Kraków, 10.08.2004

O wielkim pechu mogą mówić Petter Solberg i Mikko Hirvoven. Obaj kierowcy Subaru World Rally Team nie ukończyli Rajdu Finlandii. Wygrał Marcus Gronholm (Peugeot 307 WRC), który z przewagą 34,7 sek. wyprzedził Markko Martina (Ford Focus WRC). Na trzecim miejscu znalazł się Carlos Sainz (Citroen Xsara WRC) ze stratą 1,44.5 sek. do zwycięzcy.

Przeczytaj...5 Rajd Nikon - Rajd pełen niespodzianek
Kraków, 21.07.2004

Leszek Kuzaj i Maciej Szczepaniak (Subaru Impreza WRX STI) zajęli czwarte miejsce w 5 Rajdzie NIKON. Zawodnicy Subaru Poland Rally Team zdobyli jednak cenne punkty do klasyfikacji zespołów sponsorskich. Wygrał Michał Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo VII), przed Grzegorzem Grzybem (Suzuki Ignis) i Tomaszem Czopikiem (Mitsubishi Lancer Evo VI).

Przeczytaj...Rajd Argentyny - Wielka niespodzianka !
Kraków, 19.07.2004

Carlos Sainz z pilotem Markiem Marti (Citroen Xsara WRC) zostali zwycięzcami Rajdu Argentyny. Słynny „El Matador” po raz 26 w swojej karierze wygrał rajd zaliczany do Mistrzostw Świata. Drugie miejsce zajął Sebastian Loeb (Citroen Xsara WRC).
Na czwartej pozycji uplasował się kierowca Subaru - Mikko Hirvonen. Młodego Fina wyprzedził Francois Duval (Ford Focus WRC).

Przeczytaj...Rajd Kormoran – szutry znowu dla Hołka !
Kraków, 06.07.2004

Wyniki Rajdu

Krzysztof Hołowczyc z pilotem Łukaszem Kurzeją wygrali 30 Rajd Kormoran. Olsztynianin jadący N-grupową Subaru Imprezą WRX, o ponad 3 minuty wyprzedził Michała Sołowowa (Mitsubishi Lancer Evo VII).
Trzecie miejsce ze stratą 6,51.7 sek. zajął Maciej Lubiak (Mitsubishi Lancer Evo VII). Wielkim pechowcem zawodów został Leszek Kuzaj, który na 9 odcinku specjalnym wypadł z trasy i dość poważnie uszkodził swoje Subaru. Do tego momentu „Kuzi” był zdecydowanym liderem rajdu.
Przeczytaj...Rajd Turcji - Solberg na trzecim miejscu
Kraków, 29.06.2004

Petter Solberg zajął trzecie miejsce w Rajdzie Turcji, zdobywając kolejne punkty dla zespołu Subaru World Rally Team. Na bardzo dobrej, szóstej pozycji zawody ukończył drugi kierowca Subaru – Mikko Hirvonen. Zwycięzcą został Sebasitan Loeb (Citroen Xsara WRC), który o 26,2 sek. wyprzedził Marcusa Gronholma (Peugeot 307 WRC).

Przeczytaj...Rajd Akropolu: Bezkonkurencyjny Solberg
Kraków, 07.06.2004

Petter Solberg kolejny raz zwycięża, a Subaru Impreza WRC 04 ponownie zdało arcytrudny egzamin w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Tym razem Mistrz Świata stanął na pierwszym stopniu podium Rajdu Akropolu. Norwegowi w zwycięstwie nie przeszkodziła nawet 30 sekundowa kara. Drugie miejsce zajął Sebastian Loeb (Citroen Xsara WRC) ze stratą 18,4 sekundy. Francuz podczas finałowego, trzeciego etapu wyprzedził Harriego Rovanperę (Peugeot 307 WRC).

Przeczytaj...Rajd Polski: Maxi kontra Impreza
Kraków, 01.06.2004

61 Rajd Polski wygrał Luca Pedersoli (Peugeot 306 Maxi). Drugie miejsce zajęli Leszek Kuzaj i Maciej Szczepaniak w Subaru Impreza WRX (gr. N), a na trzeciej pozycji uplasował się Simon Jean-Josef (Renault Clio S 1600). Dopiero na piątym miejscu do mety dojechał Bruno Thiry (Citroen C2 S 1600).

Przeczytaj...32 Rajd Elmot - Kuzaj najszybszy !
Kraków, 10.05.2004

Leszek Kuzaj z Maciejem Szczepaniakiem (Subaru Impreza WRX gr. N) wygrali 32 Rajd Elmot - pierwszą eliminację rajdowych Mistrzostw Polski.
Zawodnicy Subaru Poland Rally Team o ponad minutę wyprzedzili Michała Sołowowa z Maciejem Baranem (Mitsubishi Lancer Evo VII). Na trzecim miejscu uplasowali się Maciej Lubiak z pilotem Maciejem Wisławskim, którzy również startowali Mitsubishi.

Przeczytaj...Rajd Nowej Zelandii: Nowa Zelandia dla Solberga !
Kraków, 20.04.2004


Petter Solberg został zwycięzcą Rajdu Nowej Zelandii - czwartej eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata. Kierowca Subaru wyprzedził o zaledwie 5,9 sekundy Marcusa Gronholma (Peugeot 307 WRC) i o 25,6 sekundy Markko Martina (Ford Focus WRC). Walka trwała do ostatniego kilometra zawodów.

Przeczytaj...Rajd Meksyku: Wspaniały pościg Solberga !
Kraków, 17.03.2004


Rajd Meksyku A.D 2004 z pewnością trwale zapisze się na kartach historii Mistrzostw Świata. Chociażby z tego powodu, że kluczowa fraza, jaka pojawia się przy okazji tych zawodów brzmi „po raz pierwszy”. W tym roku Meksyk debiutował jak miejsce rajdowych zmagań całej światowej czołówki. Po raz pierwszy w czasie zawodów wprowadzono w życie nowe przepisy: ograniczenie liczby opon przypadających na dane auto, kody kreskowe na kołach, czy tzw. „flexi-servicing”, a więc zakaz serwisowania dwóch samochodów jednocześnie.

Przeczytaj...Dobry wynik Subaru w Szwecji
Kraków, 13.02.2004


Petter Solberg w Subaru Impreza WRC zajął trzecie miejsce w Rajdzie Szwecji - drugiej eliminacji rajdowych Mistrzostw Świata. Zwyciężył Sebastian Loeb (Citroen Xsara WRC). Dzięki temu Francuz stał się pierwszym w historii kierowcą spoza Skandynawii, który triumfował w tych zawodach. Drugie miejsce na podium przypadło Marcusowi Gronholmowi (Peugeot 307 WRC).

Przeczytaj...Rajd Monte Carlo
Kraków, 25.12.2003


Petter Solberg - “Mogło być lepiej”
    Sebastian Loeb (Citroen Xsara WRC) został zwycięzcą Rajdu Monte Carlo - pierwszej tegorocznej eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata. Drugie miejsce zajął Markko Martin w Fordzie Focusie WRC. Na siódmej pozycji uplasował się aktualny mistrz świata - Petter Solberg. Drugi z kierowców Subaru World Rally Team, Mikko Hirvonen zakończył zawody na dziewiątym odcinku specjalnym.

Przeczytaj...Rajd Barbórka - fotorelacja
Kraków, 16.12.2003


    Zapraszamy do fotorelacji z 41. Rajdu Barbórki, który odbył się 6 grudnia 2003r.

Przeczytaj...RAJD KATALONII - Wspaniały finisz !
Kraków, 03.11.2003


    Gilles Panizzi (Peugeot 206 WRC) wygrał Rajd Katalonii - przedostatnią eliminacje rajdowych Mistrzostw Świata. Kierowcy Subaru World Rally Team - Petter Solberg i Tommi Makinen zajęli odpowiednio piąte i siódme miejsca. Drugi na mecie był Sebastian Loeb (Citroen Xsara WRC), a trzeci Markko Martin (Ford Focus WRC).

Przeczytaj...Rajd Warszawski - zwycięstwo Kuzaja !
Kraków, 24.10.2003


    Leszek Kuzaj z Magdaleną Lukas (Subaru Impreza WRC) zwyciężyli w Rajdzie Warszawskim - ostatniej eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Drudzy na mecie pojawili się tegoroczni Mistrzowie Polski Tomasz Czopik i Łukasz Wroński (Mitsubishi Lancer Evo VII A-gr), a trzecie miejsce na podium przypadło Sebastianowi Fryczowi i Jarosławowi Baranowi (Mitsubishi Lancer Evo VI zgłoszony w grupie A).

Przeczytaj...Rajd Korsyki - szczęście Solberg'a !
Kraków, 23.10.2003


    Petter Solberg w pięknym stylu wygrał Rajd Korsyki. Zawodnik Subaru World Rally Team wyprzedził Carlosa Saiza (Citroen Xsara WRC) oraz Francoisa Duvala (Ford Focus WRC).

Przeczytaj...Rajd San Remo 2003
Kraków, 23.10.2003


    Rajd San Remo okazał się niezbyt szczęśliwy dla ekipy Subaru World Rally Team. Pettera Solberga już po pierwszym etapie wyeliminowała awaria, natomiast Tommi Makinen zajął 10 miejsce w klasyfikacji generalnej. Zwyciężył Sebastian Loeb(Citroen Xsara WRC).

Przeczytaj...Relacja z Kryterium Asów 2003
Kraków, 30.09.2003


    Leszek Kuzaj, startujący Subaru Imprezą, wygrał rozegrane niedzielę w Chorzowie Kryterium Asów.
Spośród siedemnastu zgłoszonych zawodników na starcie imprezy pojawiło się jednastu. Kierowcy czterokrotnie pokonywali trasę asfaltowej próby sportowej, wyznaczonej na ulicach w centrum Chorzowa.

Przeczytaj...Rajd Śląski - Czopik mistrzem, pech Kuzaja
Kraków, 17.09.2003


    Nieoczekiwany przebieg miał 51 Rajd Śląski. Zwycięzcami zawodów zostali Tomasz Czopik i Łukasz Wroński (Mitsubishi Lancer Evo VII), którzy tym samym zapewnili sobie pierwszy w karierze tytuł mistrzów Polski w klasyfikacji generalnej. Ogromnego pecha miał główny faworyt Leszek Kuzaj (Subaru Impreza WRC). Pod sam koniec imprezy wyeliminowała go awaria samochodu.

Przeczytaj...Rajd Australii - Zwycięstwo w pięknym stylu !
Kraków, 16.09.2003


    Głównym bohaterem Rajdu Australii był bez wątpienia Petter Solberg. Kierowca Subaru World Rally Team zwyciężył po pięknej i zaciętej walce z Sebastianem Leobem (Citroen Xsara WRC), zapewniając swojemu zespołowi kolejne punkty i trzecie miejsce w klasyfikacji producentów. Dzięki wygranej Norweg został również wiceliderem klasyfikacji generalnej Mistrzostw Świata.


Przeczytaj...Rajd Rzeszowski - zwycięstwo Tomasza Czopika
Kraków, 20.08.2003


    Tomasz Czopik i Łukasz Wroński, jadący A-grupowum Mitsubishi Lancerem Evo VII, zwyciężyli w 11 Rajdzie Rzeszowskim. Krakowianie wyprzedzili Sebastiana Frycza (Mitsubishi Lancer Evo V) o 1 min. 24. sek. Do mety nie dojechał Leszek Kuzaj, który uszkodził swoje Subaru Impreza WRC na drugim odcinku specjalnym. Kuzaj, pilotowany przez Magdę Lukas, wygrał pierwszy oes o 19 sek. z Michałem Bębenkiem i o 21 sek. z Czopikiem.


Przeczytaj...Tommi Mäkinen odchodzi z 555 Subaru World Rally Team
Kraków, 19.08.2003


    Tommi Mäkinen ogłosił w dniu dzisiejszym, iż sezon 2003 będzie sezonem zamykającym jego wspaniałą karierę w rajdach samochodowych. 39-letni Fin weźmie jeszcze udział w ostatnich pięciu eliminacjach RSMŚ sezonu 2003, których cykl zakończy Rajd Wielkiej Brytanii (7-9 Listopada). Obecny sezon jest już 16 w jego karierze. Uczestniczył w tym czasie w 143 rajdach zaliczanych do klasyfikacji Mistrzostw Świata, z czego wygrał 24 z nich. Jest on jedynym kierowcą w historii RSMŚ, który zdobył w czterech kolejnych sezonach tytuł Mistrza Świata (FIA World Driver’s title w latach 1996-1999).


Przeczytaj...Rajd Finlandii - Petter Solberg na podium !
Kraków, 12.08.2003


    Sukcesem zespołu Subaru zakończył się 53 Rajd Finlandii - Petter Solberg zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, a Tommi Makinen był szósty. Zwyciężył Markko Martin (Fordem Focus WRC). Estończyk przełamał tym samym dominację kierowców ze Skandynawii, którzy przez dziewięć ostatnich sezonów w Finlandii nie mieli sobie równych.


Przeczytaj...Rajd Niemiec
Kraków, 30.07.2003

Rajd Niemiec - zabrakło szczęścia
    Sebastian Loeb (Citroen Xsara WRC) wygrał Rajd Niemiec. Drugi, ze stratą zaledwie 3,6 sekundy, był aktualny Mistrz Świata, Marcus Grönholm w Peugeocie 206 WRC, który wyprzedził kolegę z zespołu Richarda Burnsa. Zespół Subaru World Rally Team nie miał na tych zawodach szczęścia. Już w czasie pierwszego etapu z rywalizacji odpadł Tommi Mäkinen. W Subaru Imprezie WRC Fina zepsuł się alternator. "Big Mak" zatrzymał się dwa kilometry przed parkiem serwisowym z kompletnie rozładowanym akumulatorem.


Przeczytaj...Rajd Kormoran
Kraków, 02.07.2003

"Kuzi" najszybszy na szutrach !
    Leszek Kuzaj z Magdaleną Lukas (Subaru Impreza WRC) wygrali 29 Rajd Kormoran. "Kuzi" o 52.8 sek. wyprzedził Tomasza Kuchara i o 58 sek Krzysztofa Hołowczyca. Obaj kierowcy startowali Fordami Focusami WRC. Czwarte miejsce zajęli Tomasz Czopik i Łukasz Wroński jadący starszym modelem Subaru Impreza WRC.


Przeczytaj...Rajd Cypru
Kraków, 24.06.2003

Solberg najszybszy na Cyprze !
    Petter Solberg (Subaru Impreza WRC) wygrał Rajd Cypru - siódmą rundę Rajdowych Mistrzostw Świata. Norweg zakończył imprezę w pięknym stylu, uzyskując ponad czterominutową przewagę nad resztą stawki. Ekipa Subaru World Rally Team zaczęła doskonale. Zarówno Solberg jak i Tommi Makinen zaatakowali od początku i zajmowali miejsca w pierwszej trójce tuż za prowadzącym Marcusem Gronholmem (Peugeot 206 WRC).


Przeczytaj...Rajd Akropol
Kraków, 13.06.2003

Rajd Akroplu - Solberg tuż za Martinem

    Markko Martin (Ford Focus WRC) wygrał Rajd Akropolu, wyprzedzając Carlosa Sainza (Citroen Xsara WRC) oraz Pettera Solberga (Subaru Impreza WRC). W największe emocje obfitował ostatni etap rajdu. Sprawa drugiego i trzeciego miejsca rozstrzygnęła się dopiero na ostatnich trzech odcinkach specjalnych.

Przeczytaj...60. Rajd Polski
Kraków, 02.06.2003

Rajd Polski - bez Polaków na podium

    Miguel Campos (Peugeot 206 WRC) został zwycięzcą 60 Rajdu Polski. Lider klasyfikacji Mistrzostw Europy wyprzedził Bruno Thiry oraz Rosjanina Jewgienija Vasina (obaj Peugeot 206 WRC). Najlepsi z Polaków, Tomasz Czopik i Łukasz Wroński (Subaru Impreza WRC) zajęli czwarte miejsce. Krakowanie zwyciężyli jednak w klasyfikacji Mistrzostw Polski

Przeczytaj...Rajd Argentyny
Kraków, 13.05.2003

Rajd Argentyny - pech Makinena

    Marcus Gronholm wygrał Rajd Argentyny - piątą eliminację mistrzostw świata. Kierowca Peugeota 206 WRC wyprzedził, doskonale jadącego od początku, zawodów Carlosa Sainza (Citroen Xsara WRC) oraz kolegę z zespołu Richarda Burnsa. Ten ostatni utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej MŚ. Od początku zawodów prowadził Sainz, a za nim ostrą walkę toczyli Burns, Marrko Martin (Ford Focus WRC) oraz Petter Solberg (Subaru Impreza WRC) i Gronholm. Pechowo rozpoczęli Colin McRae (Citroen Xsara WRC) i drugi kierowca Subaru Tommi Makinen.

Przeczytaj...31 Rajd Elmot
Kraków, 07.05.2003

Zwycięstwo Kuzaja

    Leszek Kuzaj, jadący z Magdaleną Lukas samochodem Subaru Impreza WRC wygrał 31 Rajd Elmot, pierwszą eliminację Mistrzostw Polski 2003. Broniący tytułu mistrza kraju Kuzaj wyprzedził aż o 6.16 Sebastiana Frycza i o 6.47 Michała Bębenka (obaj Mitsubishi Lancer EVO V grupy N).

Przeczytaj...Rajd Nowej Zelandii 2003
Kraków, 16.04.2003

Solberg trzeci w Nowej Zelandii

    Marcus Gronholm (Peugeot 206 WRC) wygrał Rajd Nowej Zelandii - czwartą eliminację mistrzostw świata. Drugie miejsce zajął jego kolega z zespołu - Richard Burns. Było to 22 zwycięstwo Peugeota w rajdach. Jako trzecie na metę wjechało niebieskie Subaru Impreza WRC Pettera Solberga. Dzięki doskonałej jeździe Norwega zespół 555 Subaru Rally Team wzbogacił się o kolejne cenne punkty.
Przeczytaj... Rajd Turcji 2003
Kraków, 18.03.2003

    Kolejna fotorelacja. Tym razem zapraszamy do fotorelacji z Rajdu Turcji 2003.


Przeczytaj... Rajd Szwecji 2003
Kraków, 18.03.2003

    Zapraszamy do obejrzenia relacji z Rajdu Szwecji 2003, który odbył się w dniach 6-9 lutego 2003.


Przeczytaj... Rajd Monte Carlo 2003 - fotorelacja
Kraków, 18.03.2003

    Fotorelacja z rajdu Monte Carlo 2003.


Przeczytaj... Po rajdzie Barbórki
Kraków, 10.12.2002

Trzydziestego listopada mieliśmy zaszczyt zaprezentować dwie Imprezy WRC na trasach krótkiego, ale jakże efektownego rajdu Barbórki.

    Kierujący pierwszą z nich był Marcin Turski, który jest bardzo lubiany wśród kibiców przez swoją spektakularną jazdę. Drugim zaś był utalentowany Michał „Junior” Kościuszko, który ma dopiero 17 lat, a już zasiada za sterami tak mocnego samochodu.


Przeczytaj... Rajd Żubrów
Kraków, 09.12.2002

    Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z XXXVI Rajdu Żubrów, który odbył się 9 listopada 2002.


Po rajdzie Wielkiej Brytanii - wypowiedzi Solberga i Mäkinena
    Kraków, 2002-11-19

    Po pierwszym zwycięstwie w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata i jednoczesnym zdobyciu tytułu wicemistrza w sezonie 2002 Petter Solberg powiedział:
"Nie mogę w to uwierzyć, jeszcze to do mnie nie dotarło. Mówię Wam, to był ciężki kawał roboty dostać się tutaj, ale opłacało się. Muszę podziękować tylu osobom - zespół sprawował się wspaniale w ciągu dzisiejszego dnia i Tommi ciągle dzwonił do mnie pomiędzy OS-ami wspomagając mnie duchowo. To była wspaniała walka z Markkiem, to bardzo dobry kierowca i spodziewam się fajnych zawodów z nim w przyszłym roku. Ale co tu dużo mówić, jest po prostu nie do wiary. W ogóle nie mogę znaleźć słów - jestem tak strasznie,strasznie szczęśliwy. Mój brat Henning wydzwaniał do mnie przez cały dzień, bardzo mnie wspierał i powiedział mi, że kręcił bączki moim Subaru w domu, w Norwegii! Trzeba zapomnieć o całym pechu i mieć nadzieję, że to zwycięstwo będzie pierwszym z wielu."

Po rajdzie
Tommi Mäkinen
"Pod koniec rajdu samochód szedł zdecydowanie lepiej w porównaniu do startu, kiedy nie było tak dobrze. Patrząc na miniony rok dla mnie były to treningi i wiemy teraz co zrobić, żeby przygotować się na przyszły sezon. Kończymy rok z pozytywnym odczuciem. Petter dokonał czegoś niezwykłego i bardzo się cieszę dla niego."

Thanatos

Subaru pozostaje sceptyczne.
    Kraków, 2002-11-14

    Podczas gdy Tommi Mäkinen został usunięty z czwartego miejsca, a protest rajdowego Teamu Subaru odrzucony, David Lapworth wypowiada się sceptycznie na temat metod ważenia.
    Po zważeniu Imprezy WRC Tommi'ego Mäkinena kierowca został zdyskwalifikowany. Subaru zaprotestowało, lecz komisarze odrzucili protest. "W interesie sportu nie chcieliśmy się już dalej sprzeczać" , wyjaśnił Lapworth później.
    Podczas gdy artykuł 255, rozdział 4.1 technicznych wymagań FIA definiuje masę samochodu WRC z turbodoładowanym silnikiem dwulitrowym na 1230kg, Lapworth wspomina o dużych niedociągnięciach w kilkukrotnym ważeniu tego samego samochodu.
    "Komisarze techniczni ważyli dzisiaj wszystkie samochody parę razy", komentuje Brytyjczyk. "Po os-ie 22 auto Tommiego Mäkinena ważyło 1260kg. Po 24 masa zwiększyła się do 1271kg. Jedank po os-ie 23 zważono jedynie 1222 kilogramów. Jedyną zmianą dokonaną w tym czasie było usunięcie koła zapasowego, które waży mniej niż 20kg. Reguły są absolutnie jednoznaczne. Byliśmy świadomi prawdopodobieństwa ważenia aut po każdej próbie. Jesteśmy pewni, że nasz samochód w tym czasie posiadał prawidłową masę. Będziemy teraz prowadzili własne badania."
    W teamie spekulowano, że samochody ważone były na nierównej nawierzchni, co mogło spowodować nieprawidłowe pomiary.
    Dla Tommi'ego była to już druga dyskwalifikacja w Australii w ciągu dwóch lat. W sezonie 2000 Fin wygrał rajd, zanim został zdyskwalifikowany za nielegalną obudowę turbiny w jego Mitsubishi. Przynajmniej SWRT zdobyło punkty trzecim miejscem Pettera Solberga.

Thanatos

Bartłomiej Baniowski i Piotr Wieczorek w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski w 2002roku.
    Kraków, 2002-02-22

    Na pierwszym rajdzie Mistrzostw Polski rozgrywanych w sezonie 2002 roku zabraknie naszego Subaru.
    Duże nadzieje wiązaliśmy jeszcze przed sezonem z nowym modelem Subaru Imprezy WRX STi. Przetestowany przez nas egzemplarz miał znacznie poprawione w stosunku do poprzedniego modelu parametry pracy, rewelacyjne zawieszenie i zupełnie nową, bardzo dobrze zestopniowaną skrzynię biegów. Większa moc nowego modelu, bardziej elastyczny silnik - konsekwencja innowacji technicznych wprowadzonych przez producenta - oraz znakomite nowe hamulce, wszystkie te elementy współgrały ze sobą na tyle obiecująco, że postanowiliśmy "powalczyć" tym właśnie samochodem zwłaszcza, że w porównanie z konkurencyjnym Mitsubishi Evo VII wypadło zaskakująco dobrze na korzyść Subaru. Byliśmy przekonani, że już na pierwszym rajdzie w 2002 roku, po przygotowaniu samochodu do sportów rajdowych, będziemy mogli pokusić się o zajęcie niezłego miejsca.
    Niestety aż do tej pory nowy samochód nie został przygotowany i nie jest dla nas osiągalny. Start na poprzedniej wersji Imprezy uznaliśmy za bezcelowy: wszystko to, co można było osiągnąć tym modelem samochodu osiągnęliśmy w roku ubiegłym i bez wątpienia w bieżącym sezonie nie osiągniemy więcej. Postanowiliśmy zatem zaczekać na "nasz" samochód niejako z konieczności pauzując w pierwszej eliminacji RSMP 2002 r. Nowy system punktacji w RSMP, w którym nie są brane pod uwagę dwa najsłabsze wyniki osiągnięte w sezonie pozwala nam mieć nadzieję, że dystans do konkurencji spowodowany przez naszą nieobecność na Rajdzie Zimowym nie będzie zbyt duży, a strata punktowa możliwa do odrobienia.
    Chcielibyśmy nasze punkty w Mistrzostwach Polski zdobywać na następnych rajdach, na które serdecznie zapraszamy naszych kibiców:

Bartek Baniowski
Piotr Wieczorek


Mistrzostwo Świata
    Kraków 27.12.2001

    30 - letni kierowca fabryczny Subaru World Rally Team Richard Burns zdobył tytuł mistrza w FIA - RSMŚ (Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata).
    Już dwukrotnie w sezonach 1999 i 2000 kierowca SWRT ocierał się o tytuł mistrza zajmując drugie miejsca w klasyfikacji generalnej.Nawet wygranie największej liczby odcinków specjalnych w sezonie 2000 nie pozwoliło jednak na zajęcie najwyższego miejsca na podium. Dopiero wprowadzenie nowego modelu Subaru Impreza WRC - bazującego na właśnie wprowadzanym na rynek Polski modelu Impreza STI - zezwoliło, pomimo początkowo dających o sobie znać "chorobach wieku dziecięcego", na uzyskanie najcenniejszego trofeum.

    Dla Subaru, marki która doprowadziła do rewitalizacji RSMŚ i zdobywała już trzykrotnie tytuł najlepszego zespołu fabrycznego, jest to drugi tytuł w klasyfikacji indywidualnej. Tym bardziej cenny, że potwierdzający kierunki rozwoju nowych modeli - Subaru jako jedyna firma traktuje udział w RSMŚ nie tylko jako instrument marketingowy, lecz przede wszystkim jako poligon doświadczalny w rozwoju nowych technologii, które znajdują zastosowanie w seryjnie produkowanych samochodach.

    W cieniu ostatniej odsłony walki o tytuł mistrzowski w klasyfikacji generalnej pozostała rywalizacja w zbliżonej do samochodów seryjnych grupie N.

    Zwycięsko wyszedł z niej David Higgins prowadzący nową Imprezę STI, który w ten sposób złamał trwającą już od 28 rajdów w tej grupie absolutną hegemonię samochodów Mitsubishi Lancer dobitnie dokumentując potencjał nowego modelu.


49. Rajd Wisły był VI Rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski
Charakterystyka rajdu

    • 2.1 Długość całkowita rajdu - 536,56 km
    • 2.2 Liczba odcinków specjalnych: 18
    • 2.3 Długość całkowita odcinków specjalnych 188,19 km
    • 2.4 Liczba sekcji: 6
    • 2.5 Liczba etapów: 2
    • 2.6 Rodzaj nawierzchni odcinków specjalnych: asfalt
    • I Etap: 331,08 km - w tym 97,41 km odcinków specjalnych i 233,67 km tras dojazdowych, II Etap: 205,48 km - w tym 90,78 km odcinków specjalnych i 114,70 km tras dojazdowych.

Wyniki sportowe z omówieniem

Nr Odc. Spec.
Poz. na OS w Kl. Generalnej
Poz. na OS w Kl. N4
Poz. po OS w Kl. Generalnej
Poz. po OS w Kl. N4
Uwagi:
OS 1
12
7
12
7
OS 2
11
7
11
7
Zablokowany przez Sołowowa i Herbę
OS 3
12
8
11
7
Zablokowany przez Sołowowa
OS 4
10
6
11
7
OS 5
10
6
10
6
Zablokowany przez Uliarczyka
OS 6
10
6
10
6
OS 7
9
5
10
6
OS 8
8
4
10
6
OS 9
10
6
10
6
OS 10
Odwołany
-
10
6
OS 11
7
3
9
5
OS 12
7
3
9
5
OS 13
9
5
9
5
OS 14
10
6
8
4
Opuszczenie drogi.
OS 15
Odwołany
-
8
4
Wypadek Kuzaja
OS 16
9
6
7
4
OS 17
18
7
6
4
OS 18
8
6
6
4

Oficjalny wynik końcowy:
Klasyfikacja Generalna: Miejsce szóste.
Klasyfikacja N4: Miejsce czwarte.

    Deszczowa aura panująca podczas zapoznania z trasą oraz prognozy pogody zapowiadały rajd po mokrych nawierzchniach. Ocena warunków panujących na trasie oraz predyspozycji konkurentów pozwalały myśleć o zajęciu szóstego miejsca w klasyfikacji N4. Z tak wyznaczonym celem rozpoczęliśmy rajd. Na trasie drugiego odcinka specjalnego zablokował nas startujący przed nami Sołowow, który miał kraksę, i zaraz potem Herba, poruszający się po trasie odcinka niezwykle wolno z powodu awarii turbiny. Na trzecim odcinku specjalnym znów z utrzymaniem się na drodze miał kłopoty Sołowow i znów zblokował nam drogę (wyprzedzenie, czy ominięcie innego samochodu na bardzo wąskich drogach, którymi poprowadzone były OS wymagało niemalże zatrzymania się). Straty czasowe powstałe w wyniku tych zdarzeń niezwykle utrudniły nam walkę o czołowe lokaty, ale także uświadomiły, że możemy walczyć o wyższą niż planowana przed rajdem lokatę. Już na OS 5 osiągnęliśmy zakładane początkowo szóste miejsce w klasyfikacji N4 - niestet y tylko szóste, ponieważ mający defekt opony Uliarczyk zmieniał koło w miejscu tak wąskim i w dodatku tak niebezpiecznie (wyjmował koło z samochodu od strony jezdni) znacznie spowolnił nasz przejazd. Pierwszy dzień rajdu skończyliśmy na dziesiątym miejscu w klasyfikacji generalnej i szóstym w klasie.
    Drugi dzień rozpoczęliśmy z założeniem odrobienia niewielkich strat do poprzedzających nas zawodników. Odcinki jedenasty i dwunasty skończyliśmy na trzecim miejscu w klasie N4 i awansowaliśmy na piąte miejsce w klasyfikacji N4 rajdu. Z odcinka na odcinek odrabialiśmy po kilka sekund do poprzedzających nas zawodników. Czternasty odcinek specjalny okazał się nieszczęśliwy dla nas. Błoto na drodze spowodowało nadmierny poślizg kół samochodu i "wylądowaliśmy" w rowie. Szczęście w nieszczęściu: samochód z uszkodzonym przednim prawym zawieszeniem, ale nadawał się do dalszej jazdy.
    Nieszczęśliwy wypadek Leszka Kuzaja spowodował odwołanie zmagań na trasie piętnastego OS. Do mety rajdu podążaliśmy z maksymalną szybkością na jaką pozwalało uszkodzone koło. Do mety dowieźliśmy czwarte miejsce w klasie i szóste w klasyfikacji generalnej.
    Biorąc pod uwagę dużą ilość konkurencyjnych samochodów Mitsubishi oraz dużą ilość załóg które odpadły z rywalizacji (prawie 50% startujących załóg) uważamy naszą pozycję za sukces.



27. Rajd Kormoran
27. Rajd Kormoran był V Rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski

1. Charakterystyka rajdu

1.1 Długość całkowita rajdu - 616,59 km

1.2 Liczba odcinków specjalnych: 12

1.3 Długość całkowita odcinków specjalnych 185,26 km

1.4 Liczba sekcji: 6

1.5 Liczba etapów: 2

1.6 Rodzaj nawierzchni odcinków specjalnych: szutr

Rajd rozegrany zostanie na nawierzchniach szutrowych

I Etap: 399,24 km - w tym 141,76 km odcinków specjalnych i 257,48 km dojazdu
II Etap: 217,35 km - w tym 43,50 km odcinków specjalnych i 173,85 km dojazdu

2. Wyniki sportowe z omówieniem

Wyniki na OS

Wyniki po OS

OS- 1:, 5 miejsce w N4 11 miejsce  w klas.generalnej,
OS- 2: 5 miejsce w N4, 11 miejsce w klas.generalnej
OS- 3: 4 miejsce w N4 ,10 miejsce w klas.generalnej
OS- 4: 4 miejsce w N4 ,9 miejsce w klas.generalnej
OS- 5: 7 miejsce w N4 ,13 miejsce w klas.generalnej
OS- 6: 9 miejsce w N4 ,14 miejsce w klas.generalnej - awaria wspomagania układu kierowniczego
OS- 7: 6 miejsce w N4, 12 miejsce w klas.generalnej - awaria wspomagania układu kierowniczego
OS- 8:  4 miejsce w N4,  8 miejsce w klas.generalnej
OS- 9:, 8 miejsce w N4 ,14 miejsce w klas.generalnej - zużyte turbo, ci¶nienie tylko 1,2 bara
OS-10:, 8 miejsce w N4, 13 miejsce w klas.generalnej - strefa serwisowa - wymiana turbiny
OS-11: awaria opony, uszkodzony bieżnik zniszczył główn± wi±zkę elektryczn± silnika, samochodu nie można było uruchomić.

OS- 1: 5 miejsce w N4, 11 miejsce w kl.generalnej
OS- 2: 5 miejsce w N4, 11 miejsce w klas.generalnej
OS- 3: 4 miejsce w N4, 10 miejsce w klas.generalnej
OS- 4: 4 miejsce w N4, 10 miejsce w klas.generalnej
OS- 5: 5 miejsce w N4, 11 miejsce w klas.generalnej
OS- 6: 5 miejsce w N4, 11 miejsce w klas.generalnej
OS-7: 5 miejsce w N4, 11 miejsce w klas.generalnej
OS- 8: 5 miejsce w N4, 11 miejsce w klas.generalnej
OS- 9: 5 miejsce w N4, 11 miejsce w klas.generalnej
OS-10: 5 miejsce w N4, 10 miejsce w  KGSMP
OS-11:  wycofanie się z rajdu



Oficjalny wynik końcowy:

Klasyfikacja Generalna: rajd nie ukończony

    Dobre wyniki uzyskane przez załogę na pierwszych odcinkach specjalnych pozwalały myśleć o zajęciu co najmniej trzeciego miejsca w klasie N4. Możliwość walki o wyższą lokatę zaprzepaścił już na pierwszym odcinku specjalnym kurz powstały po przejeździe dogonionej przez Baniowskiego na trasie załogi Uliarczyk-Baran poprzedzającej samochód Lotos Subaru Rally Team. Niestety spowodowało to dwudziestosekundową stratę do prowadzącego w grupie N, co niejako ustawiło nasz team w dalszej walce. Należy dodać, że przed rajdem, aby uniknąć opisanej wyżej sytuacji kierownictwo zespołu złożyło prośbę do władz rajdu o przesunięcie załogi Lotos przed zespół kobiecy Cieślik-Lukas, co zostało uwzględnione. Jednak nie przypuszczaliśmy, że może dojść do faktu dogonienia na odcinku specjalnym załogi Uliarczyk-Baran, ponieważ jest to załoga pierwszej szóstki w grupie N. Auto prowadziło się dobrze, bez problemów technicznych. Przed piątym odcinkiem specjalnym posłuszeństwa odmówiła pompa wspomagania układu kierownic zego. Dystans 26-ciu kilometrów odcinka specjalnego kierowca musiał pokonać niesprawnym samochodem, co mimo wysiłków załogi - dwukrotnie w obracaniu kierownicą musiał pomagać pilot - natychmiast znalazło odbicie w uzyskanym czasie. Pompę wymieniono w strefie serwisowej, lecz układ nieprawidłowo napełnił się olejem i następny odcinek załoga jechała znów niesprawnym samochodem. Dopiero "napompowanie" układu poprzez długotrwałe obracanie kierownicą przez kierowcę przywróciło sprawność układu wspomagania. Te problemy spowodowały spadek na niezagrożoną piątą pozycję w grupie N co dawało dziesiąte miejsce w klasyfikacji generalnej. Mimo tych niepowodzeń Baniowski był dobrej myśli. Dobrze opisana trasa pozwalała myśleć o zajęciu wysokiego miejsca. Na jedenastym odcinku specjalnym, w odległości półtora kilometra przed metą od prawej przedniej opony oderwał się rozwulkanizowany kawałek bieżnika i po zgnieceniu błotnika uderzył w wiązkę przewodów elektrycznych odpowiedzialnych za sterowanie silnikiem wyrywając ją z n adwozia i całkowicie niszcząc. Samochodu nie udało się uruchomić nawet po zakończeniu rajdu.

    To pierwszy nieukończony rajd w barwach Lotos Subaru Rally Team i mamy nadzieję, że ostatni. Swoją postawą załoga zasłużyła na dojechanie do mety rajdu na wysokim miejscu - z rajdu na rajd coraz bardziej włączając się w walkę w czołówce grupy N.



58. Rajd Polski
58. Rajd Polski był IV Rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski

Charakterystyka rajdu:
2.1 Długość całkowita rajdu - 810,62 km
2.2 Liczba odcinków specjalnych: 20
2.3 Długość całkowita odcinków specjalnych 314,17 km
2.4 Liczba sekcji: 7
2.5 Liczba etapów: 3
2.6 Rodzaj nawierzchni odcinków specjalnych: asfalt

Wyniki sportowe z omówieniem

Wyniki na OS Wyniki po OS
OS- 1: 13 miejsce OS- 1: 13 miejsce
OS- 2: 14 miejsce OS- 2: 12 miejsce
OS- 3: 11 miejsce OS- 3: 13 miejsce
OS- 4: 14 miejsce OS- 4: 13 miejsce
OS- 5: 15 miejsce OS- 5: 13 miejsce
OS- 6: 11 miejsce OS- 6: 11 miejsce
OS- 7: 13 miejsce OS- 7: 11 miejsce
OS- 8: 13 miejsce OS- 8: 11 miejsce
OS- 9: 14 miejsce OS- 9: 12 miejsce
OS-10: 11 miejsce awaria skrzyni biegów OS-10: 12 miejsce
OS-11: 21 miejsce awaria sprężarki turbodoładowania OS-11: 13 miejsce
OS-12: 15 miejsce OS-12: 14 miejsce
OS-13: 16 miejsce OS-13: 15 miejsce
OS-14: 45 miejsce awaria centralnego mechanizmu różnicowego OS-14: 15 miejsce
OS-15: 13 miejsce OS-15: 14 miejsce
OS-16: 13 miejsce OS-16: 15 miejsce
OS-17: 14 miejsce OS-17: 15 miejsce
OS-18: 16 miejsce awaria centralnego mechanizmu różnicowego, oraz lewego tylnego amortyzatora OS-18: 15 miejsce
OS-19: 16 miejsce

OS-19: 14 miejsce

OS-20: 20 miejsce OS-20: 14 miejsce
   


Oficjalny wynik końcowy:
Klasyfikacja Generalna - 14 miejsce
Klasyfikacja N4 - 8 miejsce
Klasyfikacja Generalna Kierowców RSMP - 10 miejsce.
Klasyfikacja N4 Kierowców RSMP - 7 miejsce.

    Trudny technicznie rajd który nękał awariami nieomal wszystkie zespoły rajdowe - wiele załóg wycofało się z zawodów właśnie z powodu awarii technicznych których nie potrafiły usunąć serwisy. Obsługa techniczna Lotos Subaru Rally Team udowodniła swoje wysokie kwalifikacje wymieniając uszkodzoną turbosprężarkę i dwukrotnie skrzynię biegów nie powodując spóźnień załogi na punktach kontroli czasu. Załoga sportowa wykazała wysoką dyscyplinę i perfekcyjne opanowanie techniki jazdy przez kierowcę uzyskując na uszkodzonym samochodzie tak wysoką pozycję w klasyfikacji końcowej.

zdjęcia: Jacek Gdowski


24. Rajd Krakowski
24 Rajd Krakowski był III Rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski

2.1 Długość całkowita rajdu - 638,20 km
2.2 Liczba odcinków specjalnych: 19
2.3 Długość całkowita odcinków specjalnych 229,83 km
2.4 Liczba sekcji: 5
2.5 Liczba etapów: 2
2.6 Rodzaj nawierzchni odcinków specjalnych: asfalt

Wyniki sportowe z omówieniem

Wyniki na OS Wyniki po OS
OS- 1: 12 miejsce
OS- 2: 10 miejsce
OS- 3: 10 miejsce
OS- 4: wolny przejazd
OS- 5: 11 miejsce kara 10 sek.
OS- 6: 11 miejsce
OS- 7: 10 miejsce
OS- 8: 10 miejsce
OS- 9: 11 miejsce
OS-10: 8 miejsce
OS-11: 10 miejsce
OS-12: 10 miejsce
OS-13: 10 miejsce
OS-14: 10 miejsce
OS-15: 9 miejsce
OS-16: 24 miejsce Awaria opony
OS-17: 10 miejsce
OS-18: 8 miejsce
OS-19: 8 miejsce

OS- 1: 12 miejsce
OS- 2: 10 miejsce
OS- 3: 10 miejsce
OS- 4: 10 miejsce
OS- 5: 11 miejsce
OS- 6: 11 miejsce
OS- 7: 10 miejsce
OS- 8: 10 miejsce
OS- 9: 10 miejsce
OS-10: 9 miejsce
OS-11: 9 miejsce
OS-12: 8 miejsce
OS-13: 8 miejsce
OS-14: 9 miejsce
OS-15: 9 miejsce
OS-16: 9 miejsce
OS-17: 10 miejsce
OS-18: 10 miejsce
OS-19: 10 miejsce




29 Rajd Elmot był 2 Rundą
Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski


29 Rajd Elmot
    Podczas testów auto zachowywało się wzorowo, było minimalnie wolniejsze od rajdowych Mitsubishi. Załoga zadowolona ze stanu technicznego samochodu i jego osiągów stwierdza, że przy takim zachowaniu samochodu możliwe jest osiągnięcie bardzo dobrego miejsca nawet w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej rajdu.

    Po przejechaniu 300 metrów pierwszego OS-u nie wiadomo z jakich powodów wybuchła turbina. Z tą awarią załoga musiała przejechać przez cały OS-1, trasę dojazdową do OS-2 i cały OS-2, do pierwszego punktu serwisowego, jadąc z silnikiem pracującym tylko na dwóch cylindrach. Niestety awaria ta spowodowała dalsze uszkodzenia silnika i pomimo wymiany turbiny i świec w strefie serwisowej samochód nie odzyskał już pełnej mocy. Na koniec dnia załoga awansuje z 71 na 49 miejsce.
    W drugim dniu rajdu jadąc w dalszym ciągu samochodem nie rozwijającym pełnej mocy, pomimo awarii opony na OS 17, i stojąc wobec konieczności wyprzedzania na poszczególnych OS nawet dwu, trzech konkurentów załoga awansuje z 49 na 23 pozycję klasyfikacji generalnej.

    Zespół udowodnił nastawienie na osiąganie sukcesu sportowego, wolę walki, zdyscyplinowanie i skuteczność w sytuacjach kryzysowych, a także wyjątkowe zgranie i doświadczenie w rzemiośle rajdowym. Warto zauważyć, że wszyscy członkowie zespołu współpracowali ze sobą na najwyższym poziomie dążąc do osiągnięcia jak najlepszego wyniku. Awans z początkowej 71 na 23 w klasyfikacji końcowej pozycję zweryfikował jako słuszną decyzję o kontynuowaniu jazdy pomimo awarii turbiny na początku rajdu. Tego typu postawa spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem przez kibiców obecnych na trasie.


Wyniki na OS
Wyniki po OS
OS- 1: 71 miejsce Awaria turbiny
OS- 1: 71 miejsce
OS- 2: 72 miejsce Awaria turbiny
OS- 2: 71 miejsce
OS- 3: 11 miejsce
OS- 3: 69 miejsce
OS- 4: 20 miejsce
OS- 4: 68 miejsce
OS- 5: 15 miejsce
OS- 5: 64 miejsce
OS- 6: 15 miejsce
OS- 6: 62 miejsce
OS- 7: 12 miejsce
OS- 7: 57 miejsce
OS- 8: 17 miejsce
OS- 8: 56 miejsce
OS- 9: 11 miejsce
OS- 9: 51 miejsce
OS-10: 13 miejsce
OS-10: 49 miejsce
OS-11: 13 miejsce
OS-11: 45 miejsce
OS-12: 15 miejsce
OS-12: 42 miejsce
OS-13: 11 miejsce
OS-13: 42 miejsce
OS-14: 11 miejsce
OS-14: 41 miejsce
OS-15: 10 miejsce
OS-15: 37 miejsce
OS-16: 11 miejsce
OS-16: 36 miejsce
OS-17: 12 miejsce Awaria opony
OS-17: 33 miejsce
OS-18: 9 miejsce
OS-18: 26 miejsce
OS-19: 8 miejsce
OS-19: 23 miejsce


Załoga LOTOS-Intertechno-Subaru Rally Team
w składzie Bartłomiej Baniowski - Piotr Wieczorek

Rajd Kormoran


    W dniach 21-22 Lipca w okolicach Olsztyna odbył się 26 Rajd Kormoran.
    Nasza załoga wystartowała ponownie Subaru Impreza WRX wypożyczonym ze stajni JosBon Racing ale w barwach nowego strategicznego sponsora Rafinerii Gdańskiej "LOTOS"
    W czwartek odbył się prolog na stadionie w Olsztynie który zgromadził dużą liczbę kibiców. 21 to piątek pierwszy dzień rajdu, zaczęło się dobrze na pierwszych oesach dobre czasy w czołówce grupy N ( 3-4 miejsce), aż do drugiego przejazdu odcinka Łapka - Stare Włóki os 6 złapana guma i strata cennych sekund.
    Gdy wszystko wracało do normy na 3 przejeździe najdłuższego odcinka tego dnia ( 24.3 km )
    Radostowo - Słupy z dwóch opon uszło powietrze i prawie połowę odcinka Bartek jechał na kapciach. Przyczyna defektów było prawdopodobnie ostre awaryjne hamowanie przy wypadku załogi Stec/Mroczkowski celem uniknięcia kolizji z blokującym drogę pojazdem. Defekt spowodował stratę ok. 6 minut do czołówki, co odebrało nam szansę na uzyskanie dobrego wyniku. Piątek nasza załoga zakończyła na 15 miejscu w klasyfikacji generalnej.
    Sobota czyli drugi dzień rajdu to pogoń za konkurencją i próba odrobienia strat. Niestety strata była za duża aby można ją odrobić na 6 pozostałych odcinkach specjalnych . Choć Bartek na jednym z odcinków dogania poprzedzającą go załogę co przy puszczaniu załóg co minutę nie jest rzeczą prostą, pozwala to tylko na odrobienie 2 miejsc. Bartek powiedział : " to był horror dogoniłem Lancera na 7 km przed metą i przez ten czas nie mogłem go wyprzedzić, musiałem parę razy ostro hamować i odpuścić go na kilkaset metrów ponieważ po jego przejeździe kibice wybiegali na trasę oesu, a skutki takiego postępowania mogły mieć tragiczny finał. Szkoda, że w naszym samochodzie nie była zamontowana kamera bo byłby to dobry materiał ukazujący niezdyscyplinowanie niektórych kibiców. "
    Nasza załoga rajd kończy na 13 pozycji, przesuwając się jeszcze o jedno miejsce w górę przez dyskwalifikację Pawła Dytki. Rajd może mniej udany niż w zeszłym roku ale nauka nie idzie w las i w przyszłym roku będzie lepiej. Pamiętać trzeba że Subaru to bardzo niezawodny samochód ( 5 start i 5 raz na mecie ) i mieć nadzieje, że w następnych rajdach koło fortuny odwróci swój bieg i będzie nam bardziej przychylne.

Dominik Nocoń

PO RAJDZIE KRAKOWSKIM
    Przygotowanie do Rajdu Krakowskiego załoga Bartłomiej Baniowski i Piotr Wieczorek zakończyła testami nowego samochodu rajdowego ze stajni Jos Boon Racing. Nowa, dwudrzwiowa, biała Impreza, z nowymi logo sponsorów, Subaru Import Polska i Intertechno - Partners zapowiadała się znakomicie. Badania techniczne, ostatnie przygotowania i start. Piotrek nie ma kłopotu; jedyna rzecz , z którą musi się oswoić to pedały klaksonu i reset "halby" w podnóżku. Na drugim fotelu nieco gorzej. Zupełnie nowe zawieszenie o zmodyfikowanej charakterystyce, inne hamulce i jeszcze parę nowinek no i Bratek ma pełne ręce roboty. Pierwsze "bojowe" odcinki na nowym wozie i zaskakująco dobre czasy, straty do prowadzącego Sztuki jadącego topowym Mitsubishi są nieduże, Bartek idzie na 3 - 4 miejscu w grupie. Z kilometra na kilometr białe Subaru jedzie coraz prędzej. Wśród członków teamu rośnie podniecenie "powalczymy o podium". Na trzecim odcinku Baniowski jest drugi, a na czwartym strata, jadący wcześniej Tercjak zalicza rów. Kibice blokują trasę i Bartek musi stanąć na "oesie".
    Mozolne odrabianie czasu przerywa pęknięty wodzik skrzyni biegów , Baniowski aż do strefy serwisowej podróżuje ... dostojnie na jedynym, trzecim biegu. Belgowie zmieniają skrzynię, ale strata jest tak duża, że już wiemy - podium nie będzie. Mimo to Bartek jest czwarty w grupie i siódmy w Generalnej Klasyfikacji. Cóż rajd trwa nadal, trzeba dojechać "najwyżej" jak się da i pozostałe odcinki wykorzystać do przetestowania na gorąco samochodu. "Wyjdą" wszystkie braki i na następny rajd przygotowanie techniczne wozu będzie lepsze. Problemy z tylnymi hamulcami zostają usunięte, ale znów daje się we znaki skrzynia, zakleszcza się znowu na trzecim biegu, znów strata. Poza feralnymi "biegami" auto spisuje się bardzo dobrze. Nowe Subaru ma szansę powalczyć w GpN o czołowe miejsca. Bartek kończy rajd na 11 miejscu w Klasyfikacji Generalnej. Rezultat niezły biorąc pod uwagę trzy awarie i nieomal "nieobjeżdżony" samochód. Bogatsi o doświadczenia Rajdu Krakowskiego, Bania i Alex pozdrawiają Was przygotowując się do Rajdu Polski. Grzegorz Magdziarz.

zdjęcia: Grzegorz Kozera

Po 57-tym Rajdzie Polski
    57-my Rajd Polski - to drugi start załogi Bartłomiej Baniowski i Piotr Wieczorek nowym Subaru WRX w barwach Subaru Import Polska-Intertechno Rally Team. Na czas rajdu za swoją siedzibę team obrał Walim, malowniczą miejscowość położoną przy "zwykłych" trasach odcinków specjalnych rajdu Elmot - w Górach Sowich. Zrobiło się biało i niebiesko od firmowych strojów, kombinezonów mechaników i samochodów, w tym także "subarówek" członków Szkoły Jazdy Subaru - kibiców "Bani" i "Alexa.". Rajd nieco inny niż zwykle bywało w ostatnich edycjach eliminacji Mistrzostw Polski - Rajd trwa trzy dni i biegnie przez trzy etapy. Pierwszy - uwertura do rajdu - prolog we Wrocławiu i krótka podróż do Kłodzka przez cztery odcinki specjalne. Po "mokrych" treningach rajd"idzie" po suchym. Pogoda słoneczna i ciepła - mechanicy z Belgii uśmiechnięci - oni zazwyczaj pracują w deszczu. Mniej zadowolony jest Bartek; auto jest wyraźnie słabsze niż na rajdzie Krakowskim. Rajdówka "idzie" na innym, słabszym silniku - poprzedniego Belgowie nie zdążyli zregenerować, a przecież kolejne dwa dni to jazda po odcinkach typowo górskich, pół lub więcej "oesu" pod górę po ciasnych nawrotach, gdzie słabe samochody są bez szans. Dzień pierwszy Bartek z Alexem kończą na dwunastym miejscu w klasyfikacji generalnej szóstym w grupie N. Zaraz po "parc ferme" Alex i Bania liczą sekundy i kilometry, śledzą zapisy z treningów, wreszcie decyzja: z takim samochodem nie powalczymy - szaleńcza jazda łatwo może skończyć się w rowie lub na drzewie - zmieniamy koncepcję: jedziemy na dojechanie i w miarę możliwości i błędów rywali, na jak najlepsze miejsce.
    Drugi dzień zaczyna się wcześnie. Na pierwszych trzech miejscach w grupie N "kotłują" się Mitsubishi. Dytko ze Sztuką zmieniają się na prowadzeniu, zaraz za nimi jadący coraz prędzej Turski - przy takiej gonitwie zazwyczaj ktoś robi błąd. Białe Subaru też nie próżnuje, na koniec dnia Bartek jest już czwarty w grupie i dziewiąty w "generalce". Jedziemy do hotelu - jutro start o 6:00 - organizator jest bezwzględny. Rano do Bystrzycy Kłodzkiej, strefa serwisowa zlokalizowana w Fabryce Zapałek okazuje się być tak mała, że serwisy praktycznie stoją sobie nawzajem na plandekach - w dodatku ani wjechać, ani wyjechać ze strefy się nie da. W efekcie "szybkie serwisy" walczą przy dwu tylko bramach o dostanie się do swoich załóg pośród kotłujących się "salonek", autobusów, samochodów asysty i VIP-ów.

    Zaczyna się dzień prawdy - na dziurawych drogach Spalonej, praktycznie szutrowej "dojazdówce" do Międzylesia okaże się kogo najłagodniej "potraktują" dziury i ostre kamienie. W czołówce Lundgaard, Kuzaj, Kulig i Herba - w grupie N atak zapowiedział Turski. Męczący się ze słabym autem Bartek "czai się" na czwartym miejscu - czeka na najmniejszy błąd rywali. Poza kłopotami z mocą samochód spisuje się dobrze, rewelacyjne jest zawieszenie i nowe niezwykle wrażliwe hamulce, żadnych kłopotów ze skrzynią biegów. Samochód idzie już trzeci dzień zupełnie bezproblemowo, za to zaczynają wykruszać się z rajdu Mitsubishi; Czopik urywa przedni dyferencjał i wycofuje się z dalszej rywalizacji. Z odcinka na odcinek coraz mniej załóg, z połamanym zawieszeniem odpada Kuzaj, wreszcie i nas dopada "karząca ręka ducha gór": za szybki przejazd początku odcinka Międzylesie - Poręba trzeba zapłacić pogiętym zawieszeniem i uszkodzonym amortyzatorem. Uderzenie jest tak mocne, że pękają spawy, auto jest lekko przekrzywione i praktycznie nie da się prowadzić, a tu jeszcze trzeba skończyć odcinek i dojechać do strefy serwisowej. Mechanicy wymieniają zawieszenie, ale do końca rajdu tylko jeden odcinek strat nie da się odrobić - zamiast ataku na trzecie miejsce spadamy na piąte w grupie i trzynaste w klasyfikacji generalnej. Trudny rajd - trzydzieści siedem załóg nie kończy zawodów - dla nas w czołówce i "dojechany". Czwarty w grupie i dziewiąty w polskiej klasyfikacji generalnej. Następnym razem będzie jeszcze lepiej.

zdjęcia: Grzegorz Kozera

Na górę strony