BEZPIECZEŃSTWO
  • Vehicle Dynamics Control System (System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy)

    System VDCS przy pomocy zestawu czujników monitoruje i analizuje, czy podczas pokonywania zakrętu lub wykonywania trudnego manewru pojazd podąża torem jazdy zaplanowanym przez kierowcę. Gdy samochód zbliża się do granicy stabilności, na przykład podczas omijania przeszkody, system natychmiast dostosowuje rozdział momentu napędowego AWD, osiągi silnika i działanie hamulców oddzielnie przy każdym kole w ten sposób, by pozostał on na swym torze jazdy.

  • PAKIET „ADVANCED” (Zaawansowany pakiet bezpieczeństwa)*1

    Pakiet “Advanced” dla zwiększonego bezpieczeństwa na drodze, zawiera dwie innowacyjne funkcje: HBA i SRVD. HBA (High Beam Assist) samodzielnie przełącza przednie reflektory między trybami świateł mijania i drogowych - w zależności od prędkości, warunków na drodze - po to, aby nie przeszkadzając innym użytkownikom drogi, sprawić że będzie ona dla Ciebie bardziej widoczna. Z kolei SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection) wykorzystuje czujniki umieszczone dookoła samochodu, by ostrzegać Cię, że w martwych polach widzenia znajduje się inny pojazd (dla bezpieczniejszej zmiany pasa ruchu) oraz powiadamiać o obiektach z tyłu samochodu, kiedy wykonujesz manewr cofania.

  • Hamulce

    Levorg wyposażony jest w hamulce tarczowe we wszystkich 4 kołach. W tylnych hamulcach użyto lekkich, aluminiowych zacisków. ABS ma funkcję EBD (elektroniczny rozdział sił hamowania), która dostosowuje ciśnienie w układzie hamulcowym do różnic obciążenia osi przedniej i tylnej. Natomiast hamowanie awaryjne wspierane jest w Levorgu funkcjami Brake Assist (asystent hamowania) oraz Brake Override (zastosowanie „przewagi hamulców” gdy w tym samym czasie naciśnięty zostanie pedał hamulca i gazu).

  • Poduszki powietrzne*2

    W Levorgu standardowo montowane są przednie, przednie - boczne, kurtynowe poduszki powietrzne*2 oraz kolanowa poduszka powietrzna*2 kierowcy. Pasy bezpieczeństwa mają regulację wysokości mocowania, napinacze utrzymujące pasażerów pewnie na właściwym miejscu i ograniczniki napięcia, które zmniejszają maksymalne siły obciążające klatkę piersiową w czasie zderzenia. Przednie fotele wyposażono w sztywne ramy, sprężyste przednie zagłówki oraz absorbujące energię mocowania wewnętrznych sprężyn, wszystko po to by w razie uderzenia z tyłu zmniejszyć prawdopodobieństwo uszkodzenia kręgosłupa szyjnego.

  • Pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie:

    Pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie są w pewnym sensie kamizelką kuloodporną dla pasażerów Levorga. Pomagają one w przekierowaniu i rozproszeniu energii zderzenia z obszaru kabiny, czyli z miejsca, gdzie znajdują się pasażerowie. Ważną rolę odgrywają w tej konstrukcji odpowiednio umiejscowione elementy wykonane ze stali o najwyższej wytrzymałości. Powodują one, że nadwozie jest mocne i charakteryzuje się wysoką odpornością na skręcanie, ale pozostaje nadal lekkie.

  • Budowa nadwozia chroniąca kabinę

    Każde Subaru sięga ponad standardowe rozwiązania, gdy chodzi o bezpieczeństwo pasażerów. Poziomy układ silnika SUBARU BOXER, budowa skrzyni biegów oraz sposób mocowania podzespołów mają takie właściwości, że w razie zderzenia czołowego zespoły te „chowają” się pod samochód, nie dostając się do wnętrza kabiny. Jest to kolejne rozwiązanie, które zwiększy Twój spokój podczas jazdy Levorgiem.


*1 Wyposażenie opcjonalne.
*2 Poduszki powietrzne mogą być skuteczne, gdy pasażer przypięty jest pasami bezpieczeństwa.

Pokazane przykłady wyposażenia, specyfikacje i kolory mogą się różnić w zależności od lokalnych warunków rynkowych i dostępnych wersji modelowych. Każda zmiana wyposażenia i specyfikacji zostanie wyraźnie przedstawiona Państwu przed zawarciem umowy ze sprzedawcą.