Start Modele Dlaczego Subaru? Moje Subaru SUBARU SAFE8 Kampanie przywoławcze / Akcje serwisowe Gwarancja Mobilności Gwarancja Mobilności w ramach Subaru Safe8 Przegląd przed zakupem Oryginalne części Subaru Przeglądy serwisowe - oleje Bezpieczny Kierowca Zespół rajdowy SPRT
Multimedia Dealerzy Wiadomości Dostępne pojazdy Bezpieczne Subaru Kontakt
SUBARU SAFE8 Kampanie przywoławcze / Akcje serwisowe Gwarancja Mobilności Gwarancja Mobilności w ramach Subaru Safe8 Przegląd przed zakupem Oryginalne części Subaru Przeglądy serwisowe - oleje Bezpieczny Kierowca Zespół rajdowy SPRT



Zalety Subaru Global Platform (SGP), czyli większa sztywność i wytrzymałość, mniejsza masa, większa odporność na przechyły i czuły, bezpośredni mechanizm kierowniczy, w szczególny sposób wspierają systemy bezpieczeństwa.
UNIKANIE NIEBEZPIECZEŃSTW
Rozwiązania zastosowane w Subaru Global Platform (SGP), czyli konstrukcja o nisko położonym środku ciężkości, udoskonalone zawieszenie oraz poprawa sztywności, pozwoliły stworzyć pojazd, który natychmiast reaguje na polecenia kierowcy, co zdecydowanie pomaga w unikaniu zagrożeń drogowych.
BUDOWA NADWOZIA CHRONIĄCA KABINĘ
Silnik i skrzynia biegów w nadwoziu Subaru Global Platform (SGP), umieszczone są teraz jeszcze niżej. Dzięki temu w razie zderzenia czołowego zespoły te „chowają” się pod samochód, nie dostając się do wnętrza kabiny.
PIERŚCIENIOWE RAMY WZMACNIAJĄCE NADWOZIE
Pomagają w przekierowaniu i rozproszeniu energii zderzenia z obszaru kabiny, czyli z miejsca, gdzie znajdują się pasażerowie. Ważną rolę odgrywają w tej konstrukcji odpowiednio umiejscowione elementy wykonane ze stali o najwyższej wytrzymałości. Powodują one, że nadwozie jest mocne i charakteryzuje się wysoką odpornością na skręcanie, ale pozostaje nadal lekkie.
WIDOCZNOŚĆ
Aby uniknąć niebezpieczeństwa oraz zapewnić kierowcy pełną świadomość tego, co dzieje się wokół, poprawiono widoczność z miejsca kierowcy zarówno do przodu jak i do tyłu.punktu, z którego kierowca obserwuje drogę. Przesunięto też kabinę do przodu (stylizacja określana jako cabinforward), co wiąże się z wydzieleniem trójkątnej części bocznej szyby. Dodatkowo, kamera cofania daje kierowcy jasny obraz tego, co znajduje się za samochodem.
ZAAWANSOWANY PAKIET BEZPIECZEŃSTWA (PAKIET „ADVANCED”): SRVD (SUBARU REAR VEHICLE DETECTION)*1*2
SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection) wykorzystuje czujniki umieszczone dookoła samochodu, by ostrzegać Cię (dla bezpieczniejszej zmiany pasa ruchu), że w martwych polach widzenia znajduje się inny pojazd oraz powiadamiać o obiektach z tyłu samochodu, kiedy wykonujesz manewr cofania.
PRZEDNIE FOTELE ZABEZPIECZAJĄCE PRZED USZKODZENIEM KRĘGOSŁUPA SZYJNEGO
Przednie fotele podpierają kierowcę we wszystkich istotnych punktach,przy czym są jeszcze bardziej komfortowe. Konstrukcja foteli ma również za zadanie zmniejszać prawdopodobieństwo uszkodzeń kręgosłupa szyjnego, jakie mogą wystąpić podczas niektórych kolizji.
SYSTEM KONTROLI TRAKCJI I STABILIZACJI TORU JAZDY (VEHICLE DYNAMICS CONTROL SYSTEM) I AKTYWNE STEROWANIE MOMENTEM NAPĘDOWYM (ACTIVE TORQUE VECTORING)
Gdy samochód zbliża się do granicy stabilności, na przykład podczas omijania przeszkody, system natychmiast dostosowuje rozdział momentu napędowego AWD, osiągi silnika i działanie hamulców oddzielnie przy każdym kole w ten sposób, by pozostał on na swym torze jazdy. Funkcja Active Torque Vectoring pomaga prowadzić precyzyjnie, a jednocześnie bardziej zbliżać się do limitu wykorzystania samochodu. Gdy wchodzisz w zakręt i gdy zaczynają działać boczne siły bezwładności, system odpowiednio rozdzieli moment napędowy do odpowiednich kół samochodu, pomagając utrzymać wybrany tor jazdy.
*2 Wyposażenie opcjonalne.
*3 Poduszki powietrzne są skuteczne, gdy użytkownicy przypięci są pasami bezpieczeństwa.
W Subaru, wierzymy w ideę kompletnego bezpieczeństwa (All-Around Safety). Dlatego stworzyliśmy system EyeSight*1. Zachowuje się on jak cyfrowa „druga para oczu”, która obserwując drogę, na podstawie trójwymiarowego obrazu (z kamery stereoskopowej), czuwa nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów. Obraz ten jest przetwarzany pod kątem wykrywania różnorakich obiektów (m.in. inne pojazdy, piesi*2, motocykliści i rowerzyści) na drodze, uwzględniając także ich prędkość poruszania się i odległość od Twojej Imprezy. Kiedy system wykryje potencjalne niebezpieczeństwo, ostrzeże kierowcę, a w sytuacji krytycznej nawet zahamuje samochód, aby uniknąć kolizji. Wszystko po to, abyś prowadząc Imprezę czuł się jeszcze bezpieczniej.

ADAPTACYJNY TEMPOMAT
Adaptacyjny tempomat, funkcja systemu EyeSight*1, oprócz „tradycyjnej” funkcji zwykłego tempomatu, ma za zadanie utrzymanie zadanego dystansu od pojazdu poprzedzającego. Gdy stereoskopowa kamera wykryje inny pojazd przed naszym, adaptacyjny tempomat dostosuje naszą prędkość (a tym samym odległość), sterując zachowaniem silnika, skrzyni biegów i hamulców. Funkcja adaptacyjnego tempomatu działa w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h. Została zaprojektowana do pracy na autostradach, drogach szybkiego ruchu i podobnych. Ponieważ jedną z funkcji adaptacyjnego tempomatu jest nie tylko rozpoznawanie prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu, ale także działania jego świateł STOP, sprawdza się on bardzo dobrze w szosowej jeździe typu „stop – go”, istotnie zwiększając komfort podczas długich podróży.
ASYSTENT PASA RUCHU
Funkcja asystenta pasa ruchu działa dwojako. Jeśli przy prędkości powyżej 50 km/h zaczniesz (nieumyślnie, na przykład pod wpływem zmęczenia) wyjeżdżać poza krawędź swojego pasa ruchu, EyeSight ostrzeże Cię sygnałem dźwiękowym i informacją na wyświetlaczu, abyś powrócił na właściwy pas – jest to funkcja Lane Departure Warning. Gdy natomiast, pod wpływem zmęczenia czy dekoncentracji, przy prędkości powyżej 60 km/h, Twój pojazd zacznie „pływać” wewnątrz pasa ruchu, uaktywni się podobne ostrzeżenie, tym razem dla funkcji Lane Sway Warning.
ASYSTENT UTRZYMANIA PASA RUCHU
Podczas podróży autostradami, drogami ekspresowymi, czy podobnymi trasami, funkcja asystenta utrzymania pasa ruchu rozpoznaje oznaczenia pasów za pomocą kamery stereoskopowej i wykrywa, gdy samochód zaczyna je przekraczać. Przy prędkości od ok. 60 km/h, system wspomaga ruch kierownicą, aby zapobiec niezamierzonej zmianie pasa w znacznym stopniu zwiększając bezpieczną jazdę.
PRZEDKOLIZYJNE HAMOWANIE AWARYJNE*3
Funkcja przedkolizyjnego hamowania awaryjnego wykrywa zagrożenie kolizją z pojazdem lub inną przeszkodą przed Twoim samochodem i działa w 3 etapach. Najpierw, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu o zagrożeniu. Jeśli kierowca nadal nie reaguje, EyeSight uruchomi wstępne hamowanie, a następnie, w 3 etapie – hamowanie awaryjne. W każdym z 3 etapów działania funkcji przedkolizyjnego hamowania awaryjnego, kierowca cały czas może samodzielnie próbować uniknąć zderzenia – na przykład poprzez próbę ominięcia przeszkody lub hamowania awaryjnego. W takiej sytuacji, EyeSight uruchomi odpowiednie podsystemy, aby jak najlepiej pomóc w uniknięciu zagrożenia kolizją.
ANTYKOLIZYJNE ZARZĄDZANIE PRZEPUSTNICĄ
Jeśli samochód stoi przodem do przeszkody, a w wyniku pomyłki zamiast biegu wstecznego włączony jest „Drive”, oraz kierowca wciska pedał gazu, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu a następnie znacznie ogranicza moc silnika. Ta funkcja ma pomóc uniknąć omyłkowego wjechania w przeszkodę.
*1 EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę i może w pewnych warunkach drogowych lub pogodowych nie zadziałać optymalnie. Kierowca zawsze jest zobowiązany prowadzić bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę, ale nie zwalnia od odpowiedzialności za ewentualne wypadki. Sprawność działania EyeSight zależy od wielu czynników, takich jak odpowiednia obsługa samochodu, pogoda i warunki ruchu drogowego. Pełen opis działania systemu EyeSight i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu.
*2 Ponieważ EyeSight jest zdolny tylko do wykrywania obiektów znajdujących się co najmniej 1 metr nad powierzchnią ziemi, nie może wykryć obiektów o wysokości mniejszej niż metr. Ich wykrycie może być niemożliwe także z szeregu innych przyczyn, wynikających ze szczególnych warunków.
*3 Przedkolizyjne hamowanie awaryjne może nie zadziałać w każdej sytuacji. Zależnie od różnicy prędkości między obiektami, wysokości obiektu i innych warunków, nie każda sytuacja może być odpowiednia dla optymalnego działania EyeSight.