BEZPIECZEŃSTWO
  • Fotele, pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne*

    W każdym Foresterze standardowo montowane są przednie, przednie - boczne, kurtynowe poduszki powietrzne* oraz kolanowa poduszka powietrzna* kierowcy. Pasy bezpieczeństwa mają regulację wysokości mocowania, napinacze utrzymujące pasażerów pewnie na właściwym miejscu i ograniczniki napięcia, które zmniejszają maksymalne siły obciążające klatkę piersiową w czasie zderzenia. Przednie fotele wyposażono w sztywne ramy, sprężyste przednie zagłówki oraz absorbujące energię mocowania wewnętrznych sprężyn, wszystko po to by w razie uderzenia z tyłu zmniejszyć prawdopodobieństwo uszkodzenia kręgosłupa szyjnego.

  • Pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie

    Konstrukcja szkieletu nadwozia zawiera pierścieniowe ramy wzmacniające, zwiększające wytrzymałość kabiny w obszarze od dachu, do drzwi, słupków i podłogi. Pomagają one w przekierowaniu i rozproszeniu energii zderzenia z obszaru kabiny, czyli z miejsca, gdzie znajdują się pasażerowie. Ważną rolę odgrywają w tej konstrukcji odpowiednio umiejscowione elementy wykonane ze stali o najwyższej wytrzymałości. Powodują one, że nadwozie jest mocne i charakteryzuje się wysoką odpornością na skręcanie, ale pozostaje nadal lekkie.

  • Ochrona pieszego

    Elementami ochrony pieszego jest absorbująca energię przestrzeń pomiędzy pokrywą silnika a samym silnikiem, pochłaniający energię przedni zderzak, specjalnie zaprojektowana powierzchnia wokół wycieraczek oraz specjalna konstrukcja przodu samochodu.

  • Ocena Euro NCAP - 5 gwiazdek

    Podczas ostatniej rundy testów Euro NCAP (European New Car Assessment Program), nowy Forester został nagrodzony maksymalną, pięciogwiazdkową oceną sprawności systemów bezpieczeństwa.

  • Budowa nadwozia chroniąca kabinę

    Każde Subaru sięga ponad standardowe rozwiązania, gdy chodzi o bezpieczeństwo pasażerów. Poziomy układ silnika SUBARU BOXER, budowa skrzyni biegów oraz sposób mocowania podzespołów mają takie właściwości, że w razie zderzenia czołowego zespoły te „chowają” się pod samochód, nie dostając się do wnętrza kabiny.

  • Widoczność

    Forester doceniany jest za dobrą widoczność z kabiny. Zmiana kształtu przedniego słupka i umieszczenie trójkątnego okienka w obszarze drzwi, znaczne zmniejszyły tzw. martwe pola widzenia. Także boczne lusterka umieszczono na drzwiach, uwalniając znaczne pole obserwacji. Widoczność do przodu i do tyłu jest teraz bardzo dobra, a więc nie ma kłopotu z prowadzeniem Forestera także po wąskich, miejskich ulicach.

  • Układ hamulcowy

    Forester standardowo wyposażony jest w hamulce tarczowe we wszystkich 4 kołach. ABS ma funkcję EBD (elektroniczny rozdział sił hamowania), która dostosowuje ciśnienie w układzie hamulcowym do różnic obciążenia osi przedniej i tylnej. Prócz tego pewność hamowania zwiększają funkcje Brake Assist, Brake Override oraz system Auto Vehicle Hold, który zapobiega stoczeniu się samochodu. Ponadto, dla jeszcze większej skuteczności hamowania, w Foresterach z turbodoładowanym silnikiem benzynowym zastosowano 17-calowe wentylowane tarcze hamulcowe przednie oraz 16-calowe, również wentylowane, tarcze hamulcowe tylne.

  • System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy

    System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy jest standardem w każdym Foresterze. Przy pomocy zestawu czujników monitoruje on i analizuje, czy pojazd podąża torem jazdy zaplanowanym przez kierowcę. Gdy samochód zbliża się do granicy stabilności, rozdział momentu napędowego, osiągi silnika i działanie hamulców (oddzielnie przy każdym kole), są korygowane w ten sposób, by Forester pozostał zawsze na zamierzonym torze jazdy.


*Poduszki powietrzne są skuteczne, gdy użytkownicy przypięci są pasami bezpieczeństwa.

Pokazane przykłady wyposażenia, specyfikacje i kolory mogą się różnić w zależności od lokalnych warunków rynkowych i dostępnych wersji modelowych. Każda zmiana wyposażenia i specyfikacji zostanie wyraźnie przedstawiona Państwu przed zawarciem umowy ze sprzedawcą.