SILNIK SUBARU BOXER

Poziomy – przeciwsobny układ silnika typu bokser polega na rozłożeniu każdej pary cylindrów i tłoków o 180° względem siebie. Subaru wykorzystuje ten układ w silnikach SUBARU BOXER silnik od ponad 50 lat,

ze względu na wiele zalet w porównaniu z silnikami innych typów. Dzięki temu samochody Subaru cechują się szczególną trwałością i niezawodnością.

Zwiększona stabilność

Blok silnika ma bardziej płaski profil i umieszczono go niżej w komorze silnikowej. Skutkiem tego cały samochód jest lepiej, stabilniej wyważony, a zatem mniej poddaje się bocznym przechyłom niż auta o typowej konstrukcji.

Mniej drgań

Płaska konstrukcja silnika jest z założenia sztywna i wyważona, co przekłada się na generowanie mniejszej ilości drgań niż ma to miejsce w przypadku silników innych typów.

Symmetrical All-Wheel Drive

System ten w zależności od warunków drogowych, dynamicznie rozdziela moment napędowy na wszystkie koła, zapewniając bezpieczeństwo, panowanie nad samochodem oraz wysoki komfort prowadzenia. Zalety Symmetrical AWD widoczne są natychmiast – lepsza kontrola

podczas jazdy w zakręcie, lepsza trakcja na śliskich nawierzchniach, lepsze przyspieszenia. S-AWD sprawiają, że prowadzenie samochodu okazuje się łatwiejsze, bezpieczniejsze i przyjemniejsze.

Bezstopniowa skrzynia Lineartronic + napęd na wszystkie koła z aktywnym podziałem momentu napędowego

Skrzynia Lineartronic zapewnia płynną i bezstopniową zmianę biegów, utrzymując silnik w jego najbardziej ekonomicznym zakresie obrotów i zapewniając tym samym sprawne i płynne przyspieszenie, lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa. Ze skrzynią Lineartronic zgodnie współpracuje

napęd wszystkich kół z aktywnym podziałem momentu obrotowego (Active Torque Split AWD), który w czasie rzeczywistym dostosowuje podział momentu napędowego do odpowiednich kół tak, aby sprostać warunkom panującym na drodze.

Subaru Global Platform

Subaru Global Platform (SGP) to zupełnie nowa platforma, na bazie której powstają kolejne generacje samochodów Subaru. Poprzez swoją konstrukcję zapewnia jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa pasywnego, a

jednocześnie umożliwia bardziej precyzyjne i komfortowe prowadzenie samochodu. Jest to przyszłość marki Subaru, zapewniająca jeszcze więcej radości z jazdy i spokoju podczas podróżowania, dla kierowcy i pasażerów.

Więcej radości z jazdy

Szybsza reakcja pojazdu na polecenia kierowcy pozwala prowadzić go precyzyjniej, zwiększając jednocześnie potencjał unikania przeszkód. W rezultacie samochód jest bezpieczniejszy i przyjemniejszy w prowadzeniu, także podczas długich podróży.

Komfort podróży

Radykalne zwiększenie sztywności nadwozia oraz konsekwentna modyfikacja całego zawieszenia, pozwoliły na skuteczne tłumienie drgań pochodzących od nawierzchni i „ukrycie” jej nierówności. Efektem jest bardziej komfortowa jazda i mniejsze zmęczenie podczas długich podróży.

Wygodna kabina

Ograniczenie nieprzyjemnych drgań i hałasu poprawiło komfort pasażerów podczas jazdy. Ulepszone zawieszenie i duża sztywność nadwozia przekładają się na wygodną podróż.

X-MODE

Nowy Forester daje Ci poczucie bezpieczeństwa dzięki przyjemnemu prowadzeniu, precyzji kierowania i wyjątkowemu komfortowi. Jest wyważony i stabilny na zakrętach mimo swojej wysokości. Forester został starannie zaprojektowany, aby zmniejszyć zmęczenie podczas długich

podróży i zapewnić wszystkim przyjemne wrażenia z jazdy. A dzięki stałemu napędowi na wszystkie koła i ulepszonemu systemowi X-MODE, który jest dostępny we wszystkich wersjach, dotrzesz do celu komfortowo i ze spokojem.

X-MODE oraz Hill Descent Control Duży prześwit

Ciesz się prawdziwym potencjałem napędowym nowego Forestera dzięki kolejnej wersji X-MODE. Wybierz tryb SNOW/DIRT dla śliskich powierzchni pokrytych śniegiem lub żwirem, albo tryb D.SNOW/MUD dla szczególnie trudnych dróg, takich jak głęboki śnieg lub błoto. X-MODE wykorzystuje wysoki moment obrotowy i szybką reakcję silnika elektrycznego, aby w trudnych

warunkach poprawić możliwości trakcyjne samochodu, co dodatkowo poprawia jego osiągi i poczucie bezpieczeństwa. Dodatkowo, kontrola zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control) pomaga utrzymać stałą, zadaną prędkość nawet na śliskich zjazdach, dając kierowcy poczucie pewności.*1

*1 Kierowca jest zawsze odpowiedzialny za bezpieczeństwo i uważne prowadzenie. Efektywność Hill Descent Control zależy od wielu czynników, takich jak stan pojazdu, pogody, opon i warunków na drodze

Duży prześwit

Nowy Forester został zaprojektowany z myślą nie tylko o dużym prześwicie, ale także przy starannym uwzględnieniu kątów natarcia, zejścia i rampowego. Wszystko jest zoptymalizowane, aby pomóc Ci pokonać przeszkody bez uszkodzenia lub utknięcia.

*2 Dla wersji z 18-calowymi kołami.

SI-DRIVE

Wybierz tryb inteligentny, aby uzyskać płynne osiągi lub tryb sportowy, który zapewnia natychmiastową reakcję na naciśnięcie pedału gazu, czyli dynamiczną jazdę w szerokim zakresie

prędkości. Wspomaganie silnikiem elektrycznym dodatkowo poprawia przyspieszenie, zapewniając jeszcze lepsze wrażenia z jazdy.