Powrót... 2. Początek nowej dynastii


    W 1994 r "rodzinie" SWRT wierny pozostał Colin McRae, dołączył do niego dwukrotny Mistrz Świata, Carlos Sainz. Tym sposobem Subaru rozpoczęło próbę przejęcia korony Mistrza Świata w nowym sezonie. Sainz był znany ze swych zdolności ulepszania i rozwijania samochodów, tak więc jego udział w japońskim teamie oznaczał wspaniałą możliwość podwyższenia potencjału Imprezy.
    W otwierającym sezon Rajdzie Monte Carlo Hiszpan Carlos Sainz zajął trzecie miejsce, co było świetnym początkiem. Podczas jednego z najbardziej wymagających rajdów, Rajdu Korsyki, Sainz nie odpuścił czołówce i gonił ją wytrwale, stanowiąc dla niej ciągłe zagrożenie. W Rajdzie Akropolu, który na zawsze pozostanie w pamięci wszystkich fanów Subaru hiszpański książe znów pokazał wyższość nad konkurentami, których sprzęt rozsypał się na bezlitosnych bezdrożach Grecji. Było to pierwsze, jakże ważne dla morale zespołu, zwycięstwo Imprezy. Samochodu, który powoli stawał się uosobieniem rajdów.
    W dodatku już dwa miesiące później Colin McRae dodał na konta swoje i teamu jeszcze jeden sukces, wygrywając Rajd Nowej Zelandii. W tym roku Subaru uplasowało się na drugiej pozycji w MŚ producentów, a Carlos Sainz został Vicemistrzem Świata tracąc do Didier Auriol'a zaledwie 17 punktów.



Subaru Impreza 555

    Regulamin grupy A dość mocno ograniczał modyfikacje w samochodach rajdowych w stosunku do aut seryjnych. Aby sięgnąć po zwycięstwo w takich warunkach konstruktorzy w przyszłości będą starali się koncentrować niemal wyłącznie na Imprezie. Samochód zadebiutował w sezonie 1993 w Rajdzie 1000 Jezior. Kierowany przez Ari Vatanen'a stoczył zaciętą bitwę o podium i ostatecznie zajął znakomite drugie miejsce.
    W stosunku do Legacy Impreza była aż o 160mm krótsza i miała o 60mm krótszy rozstaw osi. Ponadto Legacy RS miało 60% masy własnej przed przednią osią, podczas gdy w Imprezie liczba ta wynosiła jedynie 56,5%. W rezultacie rozdział masy w Imprezie był znacznie lepszy, co skutkowało jeszcze dokładniejszym prowadzeniem auta.

    Chociaż Impreza nie wygrała debiutu, już w 94 roku była synonimem manii ustawień. Po dołączeniu do teamu Carlos'a Sainz'a udało się wprowadzić znaczne poprawki we właściwościach jezdnych samochodu oraz zastosowano kilka elektronicznych innowacji. Już w sezonie 95, dwa lata po jej wprowadzeniu, Impreza przyniesie zwycięstwo Subaru w MŚ producentów i pomoże Colin'owi McRae w zdobyciu tytułu Mistrza Świata.


Rezultaty:


Punktacja kierowców MC P EAK F GR RA NZ SF I GB Total
1 Didier Auriol 0 15 12 20 0 20 8 15 20 6 116
2 Carlos Sainz 12 10 15 20 15 0 12 15 0 99
3 Juha Kankkunen 15 20 0 10 12 0 15 2 4 15 93
4 Colin McRae 1 0 0 0 0 20 0 8 20 49
5 Bruno Thiry 6 0 6 10 0 10 12 44
6 Miki Biasion 10 12
8 0 0 0
12 0 42
7 Armin Schwarz 4 15 12 0 31
8 Francois Delecour 20 0 10 0 0 30
9 Ari Vatanen



8 12 0 0
8 28
10 Tommi Makinen 0 0 20 0 2 22
11 Ian Duncan 20 20
12 Kenneth Eriksson 8


0
10


18
13 Kenjito Shinozuka 15 15
14 Andrea Aghini 0 12 0 12
15 Patrick Njiru

10






10
15 Alex Fiorio 10 10
15 Stig Blomqvist 10 10
15 Rudi Stohl

6

4



10
19 Fernando Peres 8 8
19 Richard Burns 8 0 8
19 Jorge Recalde
0
0
8 0 0 0
8
19 Marcus Gronholm 8 8
19 Marcolm Wilson 6 2 0 8
19 Yoshio Fujimoto



4
4

0 8



Punktacja marek MC P EAK F GR RA NZ SF I GB Suma
1 Toyota 17 20 20 20 -14 20 17 17 20 -17 151
2 Subaru -14 -12 15 17 20 17 20 14 17 20 140
3 Ford 20 14
10 10 14 0 20 14 14 116

Mitsubishi 10 17 14 0 41

Renault 4 4

Powrót.....:: SUBARU ::..