Powrót... 4. Pechowy rok


    W roku 1996 Subaru musiało bronić tytułu Mistrza Świata. Sainz opuścił zespół, a zastąpiło go aż dwóch kierowców - Kenneth Eriksson i Pierro Liatti.
    Mając dodatkowo kontrakt z ubiegłorocznym Mistrzem, Colinem McRae, i będąc "wspomaganym" w niektórych rajdach przez Didiera Auriola, SWRT mogło cieszyć się iście mistrzowską obsadą. Jednak rajdy to nieprzewidywalny sport i ten sezon miał okazać się bardzo trudnym.

    W pierwszych eliminacjach zespół nie mógł zebrać sił i w związku z tym nie zdołał odnieść oczekiwanych zwycięstw. Pierwsza wygrana ucieszyła fanów dopiero w czwartym rajdzie, Akropolu, lecz nie można jej nazwać początkiem dobrej passy. Zdeterminowany Colin McRae kolejne pierwsze miejsca zajął dopiero w rajdach San Remo i Katalonii (eliminacje 8 i 9), które, niestety, zamykały już sezon. Co prawda tytuł w klasyfikacji kierowców zdobył Tommi Makinen jadący Mitsubishi, jednak w klasyfikcacji producentów zwyciężył team Subaru. Przynajmniej tyle.





Rezultaty:

Punktacja kierowców S EAK RI GR RA SF AUS I E Total
1 Tommi Makinen 20 20 0 15 20 20 20 0 8 123
2 Colin McRae 12 10 0 20 0 0 10 20 20 92
3 Carlos Sainz 15 0 20 12 15 0 12 15 0 89
4 Kenneth Eriksson 8 15 0 8 12 8 15 8 4 78
5 Pierro Liatti 0 8 15 10 4 4 0 15 56
6 Bruno Thiry 6 8 0 6 12 12 44
7 Juha Kankkunen 10 12 15 37
8 Freddy Loix 4 10 10 24
9 Richard Burns 0 10 8 0 18
10 Marcus Gronholm 4 10 14
11 Gilberto Pianezzola 3 6 4 13
12 Ian Duncan 12 12
12 Jarmo Kytolehto 0 12 0 0 12
12 Thomas Radstrom 0 0 6 0 12
12 Yoshio Fujimoto 10 2 12
16 Patrick Bernardini 2 2 1 6 11
17 Reza Pribadi 8 8
18 Stig Blomqvist 3 4 0 7
18 Rui Madeira 0 3 2 0 2 7
20 Kenjiro Shinozuka 6 6
20 Michael Lieu 6 0 6
20 Gianfranco Cunico 6 6



Punktacja marek S EAK RI GR RA SF AUS I E Total
1 Subaru 43 50 20 56 38 18 50 53 64 401
2 Mitsubishi 47 50 0 41 56 46 53 11 18 322
3 Ford 40 13 35 40 47 5 40 54 25 299

Powrót.....:: SUBARU ::..