Powrót... 3. Szczyt formy...


...teamu SWRT nastąpił w sezonie 1995, który wniósł poważną zmianę do regulaminu. W celu ograniczenia mocy samochodów średnica zwężki została zmniejszona z 38 do 36mm. Silniki otrzymywały mniej powietrza, co drastycznie zmniejszyło osiągi bolidów turbodoładowanych. Producenci zaczęli wymyślać inne sposoby zwiększenia mocy w swoich jednostkach napędowych. Subaru zdecydowało się na przekonstruowanie silnika zmieniając wałki rozrządu i stopień sprężania. Nowy silnik okazał się nadzwyczaj wydajny i Carlos Sainz wygrał pierwszy rajd sezonu, Monte Carlo, w którym moc motoru odgrywa bardzo ważną rolę.

    Radość Subaru trwała krótko. W drugiej rundzie (Rajd Szwecji), silniki wybuchły we wszystkich trzech Imprezach wystawionych przez team. Subaru niezwłocznie przystąpiło do analizy problemu niepokojąc się o wyniki pozostałych rajdów. Jak się okazało, nie trzeba było długo czekać na rozwiązanie. Kłopot został zlikwidowany w ciągu miesiąca i Sainz zdołał wygrać po raz kolejny - tym razem w Portugalii.

    Impreza dominowała w WRC zwyciężając w Nowej Zelandii i Katalonii. W ojczystym rajdzie Carlosa, w Katalonii, spodziewano się, że McRae dojedzie za Sainzem. Jednak Colin zaatakował i wyszedł na prowadzenie. W końcowym efekcie (był to przecież rajd w Hiszpanii ) zwyciężył jednak Carlos Sainz. Piero Liatti jadący trzecim samochodem SWRT zajął trzecie miejsce, co dawało Subaru pięknego hattricka. W kończącym sezon Rajdzie Wielkiej Brytanii prowadzący Subaru Legacy Mistrz Anglii Richard Burns uplasował się na trzeciej pozycji za Sainzem i McRaem osiągając tym samym kolejne tego typu zwycięstwo. Colin McRae został pierwszym Mistrzem Świata pochodzącym z Wysp Brytyjskich,a Subaru wreszcie zdobyło tytuł Mistrza w kategorii producentów.





Rezultaty:


Punktacja kierowców MC S P F NZ AUS E GB Total
1 Colin McRae 0 0 12 8 20 15 15 20 90
2 Carlos Sainz 20 0 20 10 0 20 15 85
3 Kenneth Eriksson 20 8 20 0 48
4 Francois Delecour 15 0 0 15 6 0 10 0 46
5 Tommi Makinen 10 15 3 0 10 0 0 38
6 Bruno Thiry 8 6 6 0 0 6 0 8 34
7 Andrea Aghini 6 12 8 26
8 Piero Liatti 3 6 12 21
9 Richard Burns 4 0 12 16
10 Alister McRae 10 10
11 Rui Madeira 0 2 0 1 0 0 4 7
12 Gustavo Trelles 6 6
12 Gwyndaf Evans 6 6
14 Jean Ragnotti 4 0 4
14 Stig Blomqvist 4 0 4
14 Patrick Bemardini 4 4
14 Possum Bourne 4 0 4
14 Orior Gomez 4 4
14 Jorge Recalde 1 0 2 1 0 0 4
20 Tomas Jansson 3 3
20 Alex Fiorio 3 3
20 Neil Allport 3 3
20 Ed Ordynski 0 3 3
20 Andrea Naverra 0 0 0 0 3 0 3
20 Jarmo Kytolehto 0 3 3



Punktacja marek MC S P F NZ AUS E GB Total
1 Subaru 46 0 60 39 48 29 64 64 350
2 Mitsubishi 36 64 32 36 31 56 33 19 307
3 Ford 47 28 26 42 26 15 21 18 223
* Toyota 25 46 50 42 54 43 0 260

Powrót.....:: SUBARU ::..