Powrót...60. Rajd Polski

Rajd Polski - bez Polaków na podium

    Miguel Campos (Peugeot 206 WRC) został zwycięzcą 60 Rajdu Polski. Lider klasyfikacji Mistrzostw Europy wyprzedził Bruno Thiry oraz Rosjanina Jewgienija Vasina (obaj Peugeot 206 WRC). Najlepsi z Polaków, Tomasz Czopik i Łukasz Wroński (Subaru Impreza WRC) zajęli czwarte miejsce. Krakowanie zwyciężyli jednak w klasyfikacji Mistrzostw Polski.

Etap 1 - pech Kuzaja
    Przed rajdem wszyscy spodziewali się, że nasz główny faworyt Leszek Kuzaj, startujący Subaru Impreza WRC S8, nie tylko powalczy o zwycięstwo z Camposem i Thiry, ale zdobędzie pierwsze punkty do klasyfikacji ME. Niestety już na pierwszym odcinku specjalnym "Kuzi" wypadł z drogi, uderzył w drzewo i musiał zakończyć swój udział w zawodach. W tej sytuacji polskich barw w kategorii najmocniejszych samochodów musieli bronić Czopik i Wroński oraz Paweł i Tomasz Dytko, jadący A-grupowym Mitsubishi Lancerem Evo VII. Pierwsze kilometry pokazały, że zawodnicy Sapa Rally Team, dysponujący starszym modelem Subaru Impreza WRC i mniejszym doświadczeniem w jeździe "wurcem", nie mają większych szans na dogonienie Camposa i Thiry. Ale ambitnie walczyli o miejsce na podium z Jewgienijem Vasinem. Z kolei Dytko musiał się z powodu awarii turbiny. W grupie N od początku szybkie tempo narzucili Zbigniew Gabryś, Sebastian Frycz i Michał Bębenek (wszyscy Mitsubishi Lancer Evo VI). Stawkę N-kowych Lancerów uzupełniali: Michał Sołowow, Mariusz Stec oraz Maciej Lubiak pilotowany przez Macieja Wisławskiego. W Super 1600 od pierwszych kilometrów dominował Grzegorz Grzyb (Peugeot 206). Ale tuż za swoimi plecami czuł oddech Damiana Jurczaka (Fiat Punto) i Piotra Adamusa (Opel Corsa). Campos i Thiry na zmianę wygrywali kolejne odcinki. Na metę pierwszego etapu pierwszy wjechał Portugalczyk, który wyprzedził konkurenta zaledwie o 2 sekundy. Tomasz Czopik zajmował trzecie miejsce z przewagą 28.2 sekundy nad Vasinem. Czwarty był Frycz, a tuż za nim Michał Bębenek. O wielkim pechu mogli mówić Zbigniew Gabryś, którego wyeliminowała z zawodów awaria silnika oraz Michał Sołowow. Ten ostatni wpadł do rowu i już z niego nie wyjechał.

Etap II - jednak bez podium
    Początek drugiego dnia przyniósł niewiele zmian. Prowadził Campos, którego gonił Thiry. Przyspieszył Vasin, który już na pierwszej pętli odrobił stratę do Czopika. W N-ce nadal prowadził Frycz, stopniowo zwiększając przewagę nad Bębenkiem. W Super 1600 rządził Grzegorz Grzyb, który dwa razy zajmował miejsce tuż za "wurcami". O drugie miejsce walczyli Jurczak i Adamus. Ten ostatni uderzył w kamienie na 12 osesie, łapiąc na dodatek gumę. Wyniki tej próby anulowano, po tym jak okazało się, że organizatorzy źle ustawili szykanę. Na przedostatnim oesie w Peugeocie Bruno Thiry zepsuło się sprzęgło i centralny dyferencjał. Belg wolno dotoczył się do mety. Na chwilę odżyły nadzieje, że Czopik może jednak stanąć na podium. Ostatnią próbę wygrał Campos, przed Vasinem i Czopikiem. Thiry stracił ponad dwie minuty, ale szczęśliwie zachował drugie miejsce. Czopikowi i Wrońskiemu pozostało cieszyć się z czwartego miejsca i wygranej w klasyfikacji Mistrzostw Polski. W grupie N triumfował Sebastain Frycz, przed Michałem Bębenkiem i, co jest dużą niespodzianką, Maciejem Lubiakiem. W Super 1600 niespodziewanym zwycięzcą okazał się Damian Jurczak. Sędziowie wykluczyli bowiem z rajdu Grzegorza Grzyba za korzystanie z niedozwolonej pomocy na odcinku dojazdowym. Kolejne miejsca przypadły zatem zawodnikom dwóch Cors - Piotrowi Adamusowi i Michałowi Kościuszce. Tomasz Czopik i Łukasz Wroński zdobyli także pierwsze punkty dla zespołu Subaru w kategorii producentów.

Łukasz Kański-Chmielewski



    Niniejszym informujemy, że Subaru nie zdobyło punktów w kategorii producentów.
    Ponieważ w oficjalnym zgłoszeniu zespołu Tomka Czopika Sapa Rally Team na skutek naszego niedopatrzenia zbrakło nazwy "Subaru", nie spełniało ono w tym punkcie warunków formalnych.
    Złożony z tej przyczyny oficjalny protest firmy Peugeot musiał zostać uwzględniony przez komisję sportową i doprowadził do wykluczenia teamu ze współzawodnictwa w kategorii producentów.

Janusz Dudek
Asystent Prezesa Zarządu SIP




Powrót.....:: SUBARU ::..