Vehicle Dynamics Control System (System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy)
System VDCS przy pomocy zestawu czujników monitoruje i analizuje, czy podczas pokonywania zakrętu lub wykonywania trudnego manewru pojazd podąża torem jazdy zaplanowanym przez kierowcę. Gdy samochód zbliża się do granicy stabilności, na przykład podczas omijania przeszkody, system natychmiast dostosowuje rozdział momentu napędowego AWD, osiągi silnika i działanie hamulców oddzielnie przy każdym kole w ten sposób, by pozostał on na swym torze jazdy.
Pakiet “Advanced” dla zwiększonego bezpieczeństwa na drodze, zawiera dwie innowacyjne funkcje: HBA i SRVD. HBA (High Beam Assist) samodzielnie przełącza przednie reflektory między trybami świateł mijania i drogowych - w zależności od prędkości, warunków na drodze - po to, aby nie przeszkadzając innym użytkownikom drogi, sprawić że będzie ona dla Ciebie bardziej widoczna. Z kolei SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection) wykorzystuje czujniki umieszczone dookoła samochodu, by ostrzegać Cię, że w martwych polach widzenia znajduje się inny pojazd (dla bezpieczniejszej zmiany pasa ruchu) oraz powiadamiać o obiektach z tyłu samochodu, kiedy wykonujesz manewr cofania.
Hamulce
Levorg wyposażony jest w hamulce tarczowe we wszystkich 4 kołach. W tylnych hamulcach użyto lekkich, aluminiowych zacisków. ABS ma funkcję EBD (elektroniczny rozdział sił hamowania), która dostosowuje ciśnienie w układzie hamulcowym do różnic obciążenia osi przedniej i tylnej. Natomiast hamowanie awaryjne wspierane jest w Levorgu funkcjami Brake Assist (asystent hamowania) oraz Brake Override (zastosowanie „przewagi hamulców” gdy w tym samym czasie naciśnięty zostanie pedał hamulca i gazu).
Poduszki powietrzne*2
W Levorgu standardowo montowane są przednie, przednie - boczne, kurtynowe poduszki powietrzne*2 oraz kolanowa poduszka powietrzna*2 kierowcy. Pasy bezpieczeństwa mają regulację wysokości mocowania, napinacze utrzymujące pasażerów pewnie na właściwym miejscu i ograniczniki napięcia, które zmniejszają maksymalne siły obciążające klatkę piersiową w czasie zderzenia. Przednie fotele wyposażono w sztywne ramy, sprężyste przednie zagłówki oraz absorbujące energię mocowania wewnętrznych sprężyn, wszystko po to by w razie uderzenia z tyłu zmniejszyć prawdopodobieństwo uszkodzenia kręgosłupa szyjnego.
Pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie:
Pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie są w pewnym sensie kamizelką kuloodporną dla pasażerów Levorga. Pomagają one w przekierowaniu i rozproszeniu energii zderzenia z obszaru kabiny, czyli z miejsca, gdzie znajdują się pasażerowie. Ważną rolę odgrywają w tej konstrukcji odpowiednio umiejscowione elementy wykonane ze stali o najwyższej wytrzymałości. Powodują one, że nadwozie jest mocne i charakteryzuje się wysoką odpornością na skręcanie, ale pozostaje nadal lekkie.
Budowa nadwozia chroniąca kabinę
Każde Subaru sięga ponad standardowe rozwiązania, gdy chodzi o bezpieczeństwo pasażerów. Poziomy układ silnika SUBARU BOXER, budowa skrzyni biegów oraz sposób mocowania podzespołów mają takie właściwości, że w razie zderzenia czołowego zespoły te „chowają” się pod samochód, nie dostając się do wnętrza kabiny. Jest to kolejne rozwiązanie, które zwiększy Twój spokój podczas jazdy Levorgiem.
*1 Wyposażenie opcjonalne. *2 Poduszki powietrzne mogą być skuteczne, gdy pasażer przypięty jest pasami bezpieczeństwa.Pokazane przykłady wyposażenia, specyfikacje i kolory mogą się różnić w
zależności od lokalnych warunków rynkowych i dostępnych wersji
modelowych. Każda zmiana wyposażenia i specyfikacji zostanie wyraźnie
przedstawiona Państwu przed zawarciem umowy ze sprzedawcą.
EYESIGHT – WIODĄCA TECHNOLOGIA BEZPIECZEŃSTWA
W Subaru, wierzymy w ideę kompletnego bezpieczeństwa (All-Around Safety).
Dlatego stworzyliśmy system EyeSight*1. Zachowuje się on jak cyfrowa „druga para
oczu”, która obserwując drogę, na podstawie trójwymiarowego obrazu (z kamery
stereoskopowej), czuwa nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów. Obraz ten jest
przetwarzany pod kątem wykrywania różnorakich obiektów (inne pojazdy, piesi*2,
motocykliści i rowerzyści) na drodze, uwzględniając także ich prędkość poruszania się
i odległość od Twojego Levorga. Kiedy system wykryje potencjalne niebezpieczeństwo,
ostrzeże kierowcę, a w sytuacji krytycznej nawet zahamuje samochód, aby uniknąć
kolizji. Wszystko po to, abyś prowadząc Levorga, czuł się jeszcze bezpieczniej.
Adaptacyjny tempomat
Adaptacyjny tempomat, funkcja systemu EyeSight*1, oprócz „tradycyjnej” funkcji zwykłego tempomatu, ma za zadanie utrzymanie zadanego dystansu od pojazdu poprzedzającego. Gdy stereoskopowa kamera wykryje inny pojazd przed naszym, adaptacyjny tempomat dostosuje naszą prędkość (a tym samym odległość), sterując zachowaniem silnika, skrzyni biegów i hamulców. Funkcja adaptacyjnego tempomatu działa w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h. Została zaprojektowana do pracy na autostradach, drogach szybkiego ruchu i podobnych. Ponieważ jedną z funkcji adaptacyjnego tempomatu jest nie tylko rozpoznawanie prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu, ale także działania jego świateł STOP, sprawdza się on bardzo dobrze w szosowej jeździe typu „stop – go”, istotnie zwiększając komfort podczas długich podróży.
Asystent pasa ruchu
Funkcja asystenta pasa ruchu działa dwojako. Jeśli przy prędkości powyżej 50 km/h zaczniesz (nieumyślnie, na przykład pod wpływem zmęczenia) wyjeżdżać poza krawędź swojego pasa ruchu, EyeSight ostrzeże Cię sygnałem dźwiękowym i informacją na wyświetlaczu, abyś powrócił na właściwy pas – jest to funkcja Lane Departure Warning. Gdy natomiast, pod wpływem zmęczenia czy dekoncentracji, przy prędkości powyżej 60 km/h, Twój pojazd zacznie „pływać” wewnątrz pasa ruchu, uaktywni się podobne ostrzeżenie, tym razem dla funkcji Lane Sway Warning.
Informacja o ruszeniu poprzedzającego pojazdu
Jeżeli Twój Levorg zatrzyma się za pojazdem poprzedzającym (np. na światłach), a następnie ten pojazd odjedzie, EyeSight ponagli Cię przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu, dając Ci znak, że możliwa jest kontynuacja jazdy.
Asystent utrzymania pasa ruchu
Podczas podróży autostradami, drogami ekspresowymi, czy podobnymi trasami, funkcja asystenta utrzymania pasa ruchu rozpoznaje oznaczenia pasów za pomocą kamery stereoskopowej i wykrywa, gdy samochód zaczyna je przekraczać. Przy prędkości od ok. 65 km/h, system wspomaga ruch kierownicą, aby zapobiec niezamierzonej zmianie pasa w znacznym stopniu zwiększając bezpieczną jazdę.
Przedkolizyjne hamowanie awaryjne*3
Funkcja przedkolizyjnego hamowania awaryjnego wykrywa zagrożenie kolizją z pojazdem lub inną przeszkodą przed Twoim samochodem i działa w 3 etapach. Najpierw, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu o zagrożeniu. Jeśli kierowca nadal nie reaguje, EyeSight uruchomi wstępne hamowanie, a następnie, w 3 etapie – hamowanie awaryjne. W każdym z 3 etapów działania funkcji przedkolizyjnego hamowania awaryjnego, kierowca cały czas może samodzielnie próbować uniknąć zderzenia – na przykład poprzez próbę ominięcia przeszkody lub hamowania awaryjnego. W takiej sytuacji, EyeSight uruchomi odpowiednie podsystemy, aby jak najlepiej pomóc w uniknięciu zagrożenia kolizją.
Antykolizyjne zarządzanie przepustnicą
Jeśli samochód stoi przodem do przeszkody, a w wyniku pomyłki zamiast biegu wstecznego włączony jest „Drive”, oraz kierowca wciska pedał gazu, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu a następnie znacznie ogranicza moc silnika. Ta funkcja ma pomóc uniknąć omyłkowego wjechania w przeszkodę.
Dodatkowy wyświetlacz systemu EyeSight*4
Wyświetlacz ten przedstawia działanie i ostrzeżenia systemu EyeSight. Za pomocą diod LED, sygnały ostrzegawcze wyświetlane są na przedniej szybie, by kierowca nie musiał rozpraszać się i odrywać wzroku podczas jazdy.
*1 EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę i może w pewnych
warunkach drogowych lub pogodowych nie zadziałać optymalnie. Kierowca
zawsze jest zobowiązany prowadzić bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać
przepisów ruchu drogowego. EyeSight jest systemem wspomagającym
kierowcę, ale nie zwalnia od odpowiedzialności za ewentualne wypadki.
Sprawność działania EyeSight zależy od wielu czynników, takich jak
odpowiednia obsługa samochodu, pogoda i warunki ruchu drogowego.
Pełen opis działania systemu EyeSight i jego ograniczeń można znaleźć
w instrukcji obsługi samochodu. *2 Ponieważ EyeSight jest zdolny tylko do wykrywania obiektów znajdujących
się co najmniej 1 metr nad powierzchnią ziemi, nie może wykryć obiektów
o wysokości mniejszej niż metr. Ich wykrycie może być niemożliwe także
z szeregu innych przyczyn, wynikających ze szczególnych warunków.
*3 Przedkolizyjne hamowanie awaryjne może nie zadziałać w każdej sytuacji.
Zależnie od różnicy prędkości między obiektami, wysokości obiektu i innych
warunków, nie każda sytuacja może być odpowiednia dla optymalnego
działania EyeSight.
*4 Dostępny w wersjach z pakietem "ADVANCED". Obrazowe przedstawienie działania systemu EyeSight. Nie odzwierciedla rzeczywistego działania systemu ani zasięgu widzialności kamery stereoskopowej.
Pokazane przykłady wyposażenia, specyfikacje i kolory mogą się różnić w
zależności od lokalnych warunków rynkowych i dostępnych wersji
modelowych. Każda zmiana wyposażenia i specyfikacji zostanie wyraźnie
przedstawiona Państwu przed zawarciem umowy ze sprzedawcą.