Nasza wizja. Twoje bezpieczeństwo.
Bezpieczeństwo aktywne, pozwalające uniknąć kolizji
Naszym celem jest stworzenie poczucia pewności za kierownicą, które wynika ze spokoju podczas prowadzenia auta. Bezpieczne i bezstresowe podróżowanie w Foresterze pozwoli Ci skupić się na przygodach, które są celem wyprawy. Wiele z własności Forestera, które powodują, że prowadzi się go z taką przyjemnością, działa również jako ochrona przed zdarzeniami niebezpiecznymi dla jego pasażerów. Niskie położenie środka ciężkości silnika SUBARU BOXER wpływa na jeszcze pewniejsze i stabilniejsze prowadzenie w każdych warunkach drogowych, wynikające z samej istoty Symmetrical AWD. System stabilizacji toru jazdy VDC będący standardem w każdej wersji, oraz duże hamulce, pozwalają zdecydowanie reagować w trudnych momentach. Natomiast hydrauliczne mocowania elementów zawieszenia tłumią nieprzyjemne drgania, przez co wzmacniają pewność prowadzącego auto. Wszystko to wynika z przekonania konstruktorów Subaru, że najlepszym sposobem by ujść cało podczas wypadku, jest zupełne jego uniknięcie.
System hamulcowy
Forester standardowo wyposażony jest w hamulce tarczowe we wszystkich 4 kołach. ABS ma funkcję EBD (elektroniczny rozdział sił hamowania), która dostosowuje ciśnienie w układzie hamulcowym do różnic obciążenia osi przedniej i tylnej. Prócz tego pewność hamowania zwiększają funkcje Brake Assist oraz Brake Override. Wreszcie Subaru Hill Holder zapobiega stoczeniu się samochodu do tyłu, gdy rusza on na wzniesieniu o pochyłości większej niż 5%. W samochodach z turbodoładowanym silnikiem benzynowym zastosowano większe koła oraz większe wentylowane tarcze hamulcowe. Wzmocnione hamulce poprawiają osiągi tego modelu Forestera.
Kontrola toru jazdy VDC
System VDC, standardowy w każdym Foresterze, przy pomocy zestawu czujników monitoruje i analizuje, czy podczas pokonywania zakrętu lub wykonywania trudnego manewru pojazd podąża torem jazdy zaplanowanym przez kierowcę. Gdy samochód zbliża się do granicy stabilności, na przykład podczas omijania przeszkody, system natychmiast dostosowuje rozdział momentu napędowego AWD, osiągi silnika i działanie hamulców oddzielnie przy każdym kole w ten sposób, by pozostał on na swym torze jazdy.

Zaprojektowany, by trwać przy Tobie
Bezpieczeństwo bierne, żeby skuteczniej przeżyć kolizję
Forester został zaprojektowany w ten sposób, by chronić pasażerów przy pomocy zestawu zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Konstrukcja nadwozia łączy sztywność i wytrzymałość z możliwością kontrolowanego odkształcenia w wybranych obszarach, co w sumie pozwala opanować siły występujące podczas zderzenia. Prawidłowo umieszczone poduszki powietrzne, przednie fotele, które zmniejszają ryzyko uszkodzenia kręgosłupa szyjnego, łamiące się w momencie zderzenia pedały czy trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, bezpośrednio chronią pasażerów.
  • Fotele, pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne*

    W każdym Foresterze standardowo montowane są przednie, przednie - boczne, kurtynowe poduszki powietrzne* oraz kolanowa poduszka powietrzna* kierowcy. Pasy bezpieczeństwa mają regulację wysokości mocowania, napinacze utrzymujące pasażerów pewnie na właściwym miejscu i ograniczniki napięcia, które zmniejszają maksymalne siły obciążające klatkę piersiową w czasie zderzenia. Przednie fotele wyposażono w sztywne ramy, sprężyste przednie zagłówki oraz absorbujące energię mocowania wewnętrznych sprężyn, wszystko po to by w razie uderzenia z tyłu zmniejszyć prawdopodobieństwo uszkodzenia kręgosłupa szyjnego.

  • Ochrona pieszego

    Elementami ochrony pieszego jest absorbująca energię przestrzeń pomiędzy pokrywą silnika a samym silnikiem, pochłaniający energię przedni zderzak, specjalnie zaprojektowana powierzchnia wokół wycieraczek oraz specjalna konstrukcja przodu samochodu.

  • Pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie

    Konstrukcja szkieletu nadwozia zawiera pierścieniowe ramy wzmacniające, zwiększające wytrzymałość kabiny w obszarze od dachu, do drzwi, słupków i podłogi. Pomagają one w przekierowaniu i rozproszeniu energii zderzenia z obszaru kabiny, czyli z miejsca, gdzie znajdują się pasażerowie. Ważną rolę odgrywają w tej konstrukcji odpowiednio umiejscowione elementy wykonane ze stali o najwyższej wytrzymałości. Powodują one, że nadwozie jest mocne i charakteryzuje się wysoką odpornością na skręcanie, ale pozostaje nadal lekkie.

  • Ocena Euro NCAP - 5 gwiazdek

    Podczas ostatniej rundy testów Euro NCAP (European New Car Assessment Program), nowy Forester został nagrodzony maksymalną, pięciogwiazdkową oceną sprawności systemów bezpieczeństwa.

  • Budowa nadwozia chroniąca kabinę

    Każde Subaru sięga ponad standardowe rozwiązania, gdy chodzi o bezpieczeństwo pasażerów. Poziomy układ silnika SUBARU BOXER, budowa skrzyni biegów oraz sposób mocowania podzespołów mają takie właściwości, że w razie zderzenia czołowego zespoły te „chowają” się pod samochód, nie dostając się do wnętrza kabiny.


* Poduszki powietrzne są skuteczne, gdy użytkownicy przypięci są pasami bezpieczeństwa.